bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به فروردین ماه امسال ۸ درصد و نسبت به اردیبهشت سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازارنیوز، بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اردیبهشت سال جاری، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ جمعاً ۵۰ هزار و ۷۶۱ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۵ هزار و ۲۹۵ تن بالغ بر ۴۹.۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۱ هزار ۳۳۱ تن، بز و بزغاله با سه هزار و ۱۴۱ تن، و سایر انواع دام با ۹۹۴ تن، به ترتیب ۴۲ درصد، ۶.۲ درصد و دو درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ با اردیبهشت سال قبل نشان‌دهنده افزایش ۱۱ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. این مقایسه، برای گوسفند و بره ۳۰ درصد، برای بز و بزغاله ۱۰ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۸ درصد افزایش، برای گاو و گوساله یک درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۸ درصد کاهش داشته است.

به علاوه نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به فروردین ماه امسال ۸ درصد افزایش داشته است.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: