bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
بررسی آمار و ارقام مربوط به واردات موبایل نشان می‌دهد در حالی که فقط ۵ درصد از مردم توانایی خرید گوشی لوکس دارند، اما در ۳ سال اخیر نزدیک به ۳ میلیارد دلار صرف واردات این کالا به کشور شده است.

ارزبری ۳ میلیارد دلاری آیفون در ۳ سال+ اینفوگرافیک

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز؛ بررسی آمار و ارقام مربوط به واردات گوشی تلفن همراه از سال ۹۸ تا انتهای سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در طول این مدت بیش از ۴۹ میلیون دستگاه تلفن همراه به ارزش ۹.۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است.


نکته جالب توجه این است که برای تأمین تنها ۵ درصد نیاز بازار تلفن همراه (۲.۵ میلیون دستگاه تلفن‌همراه با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار)، نزدیک به ۳ میلیارد دلار (۳۰ درصد از کل ارز تخصیص‌یافته) اختصاص یافته است. این در حالی است که بانک مرکزی پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه مکرراً از دستگاه‌های مختلف خواسته است به منظور حراست از منابع ارزی، نسبت به جلوگیری از ثبت سفارش کالا‌های غیرضروری اقدام کنند.


‌میزان واردات تلفن همراه در سال ۱۴۰۰، بیش از ۴.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۹۹ به لحاظ ارزش بیش از ۶۵ درصد و به لحاظ تعداد نزدیک به ۱۳ درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد افزایش تقاضای ارز برای واردات گوشی تلفن همراه، ریشه در افزایش واردات گوشی‌های لوکس به کشور دارد.


علاوه بر این آمار‌ها هم نشان می‌دهد میزان واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار نزدیک به ۱۲۷ درصد رشد داشته است.  برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت افزایش قابل توجه تعرفه وارداتی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، تا حد زیادی از هدررفت منابع ارزی جلوگیری می‌شود.

 

ارزبری ۳ میلیارد دلاری آیفون در ۳ سال+ اینفوگرافیک

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: