bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
دبیر انجمن صادرکنندگان مصر اعلام کرد که تبعات تحریم‌ها و افزایش قیمت کالا‌ها در سراسر جهان در حال حس شدن است.

به گزارش بازارنیوز، بر اساس داده‌های پایگاه جهانی نظارت بر تحریم‌ها Castellum.a، روسیه از ۲۲ فوریه تاکنون تحت تحریم‌های متعددی قرار گرفته و طی ۱۰ روز گذشته با پشت سر گذاشتن ایران، سوریه و کره شمالی به تحریم‌شده‌ترین کشور جهان تبدیل شده است.

محمدی قاسم دبیر انجمن صادرکنندگان مصر گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی در سراسر جهان شده است.

وی تأکید کرد: اختلال در تجارت بین‌الملل باعث شده تا قیمت نفت و دیگر کالا‌های اساسی سر به فلک بکشد.


قاسم افزود: همه این‌ها در سراسر جهان در حال اتفاق افتادن است و به همه جهان آسیب زده است. مصر هم مانند دیگران در معرض این آسیب قرار گرفته است.

این مقام مصری افزود: اختلال پیش‌آمده ناشی از تحریم‌ها در روسیه به طور جانبی در حال آسیب زدن به مصر است. ما بزرگ‌ترین واردکننده گندم در جهان هستیم و روسیه و اوکراین اصلی‌ترین منبع ما برای تامین این کالای اساسی هستند، بنابراین این اختلال مشکلاتی را ایجاد کرده است.

دبیر انجمن صادرکنندگان مصر گفت: تحریم راه درستی برای حل اختلافات نیست و ما باید از طریق همکاری با یکدیگر ریسک مشکلات ناشی از این اقدامات را به حداقل برسانیم و این ممکن است.

در پی این گزارش، با آغاز حمله روسیه به اوکراین، کشور‌های غربی تحریم‌های زیادی از جمله تحریم‌هایی در زمینه امور مالی، انرژی و حمل‌ونقل و همچنین محدودیت‌های تجاری و فردی را اعمال کردند تا روسیه بهای اقتصادی سنگینی را بپردازد.


/ برنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: