bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
شاید برایتان این سوال پیش آید که تفاوت ایمپلنت و مینی ایمپلنت در چیست؟ اگر به دنبال ایمپلنت کردن دندان‌های خود هستید، با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم.

شاید برایتان این سوال پیش آید که تفاوت ایمپلنت و مینی ایمپلنت در چیست؟ اگر به دنبال ایمپلنت کردن دندان های خود هستید، با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم. در درجه اول نیاز است تا شما با ایمپلنت آشنا شوید تا بتوانیم در خصوص مینی ایمپلنت نیز توضیح دهیم. افتادن و یا کشیدن دندان ها یک مورد اجتناب ناپذیر است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. در گذشته که هیچ راه حلی برای رفع این مشکل نبود؛ بسیاری از افراد از نداشتن دندان رنج می بردند. به مرور زمان و پیشرفت جوامع بشری روش ایمپلنت دندان به عنوان یک روشی برای کاشت دندان به صورت دائمی ظهور پیدا کرد.

ایمپلنت ها در واقع یک پایه دائمی می باشند که در درون فک شما قرار می گیرند و دندان مصنوعی،  بر روی آن سوار می شود. جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم است؛ تیتانیوم یک فلز سازگار با بدن می باشد که هیچ گونه تهدید برای سلامتی شما به شمار نمی آید. حالا که با ایمپلنت دندان آشنا شدید نوبت به توضیح مینی ایمپلنت می رسد.

مینی ایمپلنت کاربردی مشابه ایمپلنت را دارد و یک روش پر طرفدار و متداول برای کاشت دندان می باشد. مینی ایمپلنت اندازه کوچک تری را نسبت به ایمپلنت دارد. مینی ایمپلنت ها شامل دو بخش می باشند؛ یکی از بخش هایش متشکل از تیتانیوم پست توپی است که در انتهای این ایمپلنت قرار می گیرد. بخش دیگر اما یک سوکتی است که به شکل حرف o می باشد وبه پشت دندان متصل می شود.

مینی ایمپلنت چیست؟

مینی ایمپلنت

تفاوت مدت زمان برای نصب ایمپلنت با مینی ایمپلنت در چیست؟

آیا قصد دارید تا ایمپلنت دندان انجام دهید اما نمی دانید که مینی ایمپلنت برای شما مناسب تر است یا ایمپلنت؟ در اینجا به تفاوت های این دو روش محبوب برای کاشت دندان ها اشاره می کنیم.

اولین تفاوت آن ها را می توان در مدت زمان مورد نیاز برای انجام آن ها دانست. برای انجام ایمپلنت دندان زمانی بین 6 ماه تا 2 سال نیاز است؛ چرا که دندان پزشک مجبور است تا عمل پیوند استخوان و یا لیفت سینوس انجام دهد. در نقطه مقابل اما فرایند نصب مینی ایمپلنت است که حدود 2 ساعت زمان می برد.

تفاوت بعدی این دو روش در این است که در مینی ایمپلنت پزشک بلافاصله بعد از قرار دادن آن در فک شما، اقدام به قرار دادن دندان مصنوعی بر روی آن می کند؛ در این صورت شما در عرض چند ساعت می توانید دندان های از دست رفته خود را سر جایشان قرار دهید. به سبب همین مدت زمان کوتاه برای کاشت دندان شما دوران نقاهت 2 روزه خواهید داشت و درد زیادی را نخواهید داشت. در سوی دیگر اما ایمپلنت ها قرار دارند که به دلیل طولانی بودن فرایند کاشت دندان؛ شما تا 2 هفته الی 3 ماه به صورت متغیر متحمل درد خواهید بود. البته اگر به توصیه های پزشک معالج خود به خوبی عمل کنید این دوران کوتاه تر خواهد شد.

این دو روش تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که در قسمت قبل تنها به مدت زمان مورد نیاز برای نصب و دوران نقاهت آن پرداختیم.

مینی ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت

تفاوت های رایج دیگر این دو روش کاشت دندان

ایمپلنت ها سایز بسیار بزرگتری را نسبت به هم خانواده کوچک خود دارند. معمولا اندازه ایمپلنت ها 13 میلی متر در 3.5 میلی متر است؛ در صورتی که اندازه مینی این نوع ایمپلنت ها 13 میلی متر در 1.8 میلی متر است. مینی ایمپلنت ها از یک پست و روکش ساخته شده اند؛ در صورتی که ایمپلنت ها از اتصالات پیچ، روکش و اباتمنت مصنوعی ساخته شده اند. در خصوص ماندگاری اما، طبق تحقیقات به عمل آمده درباره عمر ایمپلنت ها ، آن ها دائمی هستند و این طور نیست که بر اساس عوامل خارجی از بین بروند و یا آسیب ببینند. در خصوص ایمپلنت ها کوچک اما اطلاعات درستی در دست نیست با این اما بسیاری از دندان پزشکان معتقدند که این روش نیز؛ مانند ایمپلنت دندان روشی همیشگی و دائمی است.

مزایای مینی ایمپلنت ها

هر عملی که انجام می شود، در کنار مزایایی که دارد ممکن است دارای معایبی نیز باشد. نکته قابل توجهی که توجه همگان را به خود جلب کرده است؛ این است که تاکنون عوارض جانبی و یا شدیدی از این نوع ایمپلنت گزارش نشده است. از ایمپلنت های مینی برای افرادی که درصد قابل توجهی از فک خود را از دست داده اند استفاده می شود، در صورتی که امکان ایمپلنت برای این افراد وجود ندارد. دیگر مزیت قابل توجه ایمپلنت های مینی در این است که نیازی نیست تا عمل جراحی اساسی صورت گیرد و درمان به صورت یک عمل غیر تهاجمی می باشد.

هزینه مینی ایمپلنت ها نسبت به ایمپلنت ها ارزان تر می باشد؛ علاوه بر این در انجام آن نیاز به استفاده کردن از مواد چسبنده نیست. به وسیله این پروتز ها جویدن و گاز گرفتن آسان تر می شود؛ مضاف بر این با ثبات بیش تری در درون دهان قرار می گیرند. میزان موفقیت در این نوع ایمپلنت بالاست و بعد از انجام این عمل هیچ گونه خللی در روند صحبت کردن ایجاد نمی شود. شاید این فکر را داشته باشید که بعد از قرار دادن این نوع ایمپلنت نمی توانید به راحتی قبل از انجام این عمل، دهانتان را تمیز کنید؛ در صورتی که این طور نیست و به سادگی قبل دندان و دهانتان را می توانید تمیز نمایید.

مینی ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت های مینی

چه کسانی امکان انجام این عمل را دارند؟

هیچ محدودیتی برای قرار دادن مینی ایمپلنت ها در درون دهان وجود ندارد و هر فردی امکان انجام این عمل را دارد. افراد سیگاری، کسانی که از بیماری های مزمن مانند گردن درد و سر درد رنج می برند و افرادی که تحت پرتودرمانی هستند، نمی توانند از ایمپلنت های استاندارد استفاده کنند؛ خبر خوشی که وجود دارد حتی این افراد نیز می توانند از ایمپلنت های مینی استفاده کنند.

چه افرادی در صف اول انجام ایمپلنت های مینی قرار دارند؟

مینی ایمپلنت برای افرادی که استخوان فک شان بر اثر عوامل مختلفی از بین رفته است گزینه مناسبی است؛ همچنین افرادی که خواستار پر کردن جای خالی دندان خود هستند، نیز می توانند از این نوع ایمپلنت استفاده کنند. اگر دندان های شما کوچک و ریز می باشد و از این بابت ناراضی هستید می توانید به وسیله ایمپلنت های مینی به دندان های ایده آل خود برسید. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که از ایمپلنت های مینی برای دندان های بالا استفاده نمی شود و به ندرت پیش می آید که دندان پزشک این مورد را برای بیماران خود تجویز نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

برای چه کسانی ایمپلنت دندان مناسب نیست ؟

کدام روش خوب است؟

ممکن است سوال برایتان پیش آید که ایمپلنت برای شما روش بهتری است یا مینی ایمپلنت؟ این مورد را به دندان پزشک متخصص خود بسپارید؛ چرا که دندان پزشک شما بعد از انجام معاینات لازم این مورد را تشخیص می دهد.

برچسب ها: رپورتاژ ، ایمپلنت ، دندان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: