bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
مدیر مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به طرح جامع مخابراتی شرکت ملی گاز ایران، از تشکیل کارگروه فنی - تخصصی مخابرات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمدرضا نیک‌روش‌فرد در حاشیه سفر به منطقه ۶ عملیات انتقال گاز و استان‌های زیر پوش این منطقه گفت: طرح جامع مخابرات شرکت ملی گاز ایران مبتنی بر اتصال به شبکه سراسری فیبر نوری که با هدف ارتقای سطح ایمنی بستر‌های مخابراتی است اکنون در حال پیاده‌سازی است که با تحقق این مهم، شاهد ارتقای امنیت ارتباطات مخابراتی در سطح شرکت ملی گاز ایران خواهیم بود.

وی افزود: با برگزاری نشست‌های متعدد هم‌اندیشی با شرکت‌های تابع وزارت نفت، درصدد ارائه راهکار مناسب برای تأمین حداکثری امنیت پایدار برای امکانات و زیرساخت‌های مخابراتی به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار هستیم تا شاهد ارتباط پایدار در شرکت ملی گاز ایران باشیم.

مدیر مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شرکت انتقال گاز ایران افزون بر اینکه وظیفه انتقال پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی در کشور را به‌عهده دارد، رسالت انتقال دیتا و اطلاعات در شرکت ملی گاز ایران و ایجاد و نگهداری زیرساخت ارتباطی را نیز عهده‌دار است.

نیک‌روش‌فرد ادامه داد: مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۳۹۵ با دارا بودن ۸۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری و توسعه به ۱۴۰۰۰ کیلومتر، وظیفه برقراری ارتباط پایدار و ایمن و نگهداری زیرساخت مخابراتی بین شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران را به‌عهده دارد.

وی تصریح کرد: انتقال اطلاعات و گرفتن پروانه‌های بهره‌برداری و نظارت بر شبکه‌های مایکروویو و ماهواره و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری در دستور کار این مدیریت است.

بر اساس این گزارش، مدیر مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران و هیئت همراه ضمن بازدید از زیرساخت‌های مخابراتی منطقه ۶ عملیات و مراکز بهره‌برداری زاهدان، کرمان، در نشست‌هایی جداگانه با مدیران عامل گاز استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و پالایش گاز سرخون و قشم و مدیرخطوط لوله و مخابرات جنوب شرق در رفسنجان به استفاده متقابل شرکت‌های گاز استانی، پالایش، مناطق عملیاتی و خطوطو لوله و مخابرات نفت از امکانات مخابراتی موجود تأکید کرد.


/شانا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: