bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
پس از گذشت ۴ ماه از مطرح شدن طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، بالاخره این طرح تقدیم هیئت رئیسه شد.

گروه کشاورزی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از اسفندماه سال گذشته کلید خورد. در آن زمان، جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد طرح استیضاح در این کمیسیون آغاز شده و توانسته ۱۷ رای هم از بین نمایندگان جمع کند، ولی پس از آن، با وجود به هم‌ریختگی بازار‌ها و تخلفاتی که از گوشه و کنار وزارت کشاورزی رسانه‌ای می‌شد، نمایندگان برای امضای بیشتر طرح، همکاری نکردند.

محمودزاده به بازارنیوز گفت: تاکنون نماینده‌های مجلس و اعضای کمیسیون کشاورزی برای استیضاح آقای ساداتی‌نژاد همکاری نکرده اند. امضا‌ها برای استیضاح به حد نصاب رسیده، اما تعداد آن قابل اطمینان نیست و فقط ۱۷ امضا جمع‌آوری شده است.

وی افزود: ما پیگیریم تعداد امضا‌ها را بیشتر کنیم تا روند استیضاح دچار مشکل نشود. مشکل ما مشکل شخصی نیست و آقای ساداتی‌نژاد در مجلس همکار ما بوده و بنده نایب رئیس ایشان در کمیسیون کشاورزی بودم، ولی در حال حاضر کشاورزی کشور در حال نابودی قرار گرفته است و اگر فکر اساسی نشود، تولید زمین‌گیر خواهد شد و لطمه‌ای خواهیم دید که با ۱۰ سال کار هم جبران نخواهد شد.

 


بیشتر بخوانید:

آریو تجارت سهیل، دم خروس وزارت جهاد/ نمایندگان مجلس همچنان در خواب به سر می‌برند؟


 


پس از آنکه تخلف چندهزار میلیاردی و سنگین در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تعاونی روستایی که ذیل وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، رسانه‌ای شد، روسای قوه قضاییه و دولت، بر پیگیری ماجرا تاکید کردند و همین امر سبب شد یخ ۴ ماهه نمایندگان شکسته و بالاخره طرح استیضاح به هیئت رئیسه تقدیم شود.

روز گذشته، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ۴ وزیر دولت زیر تیغ استیضاح خواهند رفت که نام ساداتی نژاد هم در اسامی وزرای معرفی شده بود. وی گفت: وزرای کشور، صمت، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از  وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت رییسه آمده است.

حال با توجه به رپورتاژ‌های سنگین رسانه‌ای که در تبرئه وزارت جهاد کشاورزی، حتی در برنامه تلویزیونی شبکه خبر سیما، باید دید سنبه نمایندگان معترض آنقدر پر زور خواهد بود که بتواند هیئت رئیسه را متقاعد کند استیضاح وزیر را در دستور کار قرار دهد یا همچنان ساداتی‌نژاد با وجود همه مشکلات، وزیر خواهد ماند؟

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: