bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
وزیر راه و شهرسازی؛
وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی بر اجرای مصوبات سران قوه برای ساماندهی بازار اجاره در تهران و سایر استان‌ها تاکید کرد و گفت: ارایه کد رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود.

صاحب خانه‌ها ملزم به تمدید قرار داد اجاره مستاجران خود هستند

گروه راه و مسکن بازارنیوز؛ «رستم قاسمی» امروز ۵ تیرماه در حاشیه نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص الزام موجران به رعایت مصوبه سران قوا در خصوص اجاره‌بها اعلام کرد: بر اساس مصوبه سران قوا توافق شده است تا اجاره در تمامی استان‌های کشور بر اساس سقف افزایشی باشد که میزان سقف مجاز افزایش اجاره‌ها در تهران و سایر کلانشهر‌ها ۲۵ درصد و در سایر شهر‌ها حداکثر ۲۰ درصد است.


وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد بر آنکه موجران نباید مستاجران را وادار به تخلیه کنند در خصوص استثنائات این مصوبه نیز توضیحاتی را ارایه کرد.


قاسمی گفت: به جز در موارد استثنا که در بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا تعیین شد، تمامی قرارداد‌های اجاره طبق قانون و با افزایش سقف اجاره تمدید می‌شود.


وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف و در نهایت قوه قضاییه باید بر اجرای مصوبات سران قوا در خصوص اجاره نظارت داشته باشد و شورای حل اختلاف در صورت لزوم می‌تواند حکم تخلیه مستاجران را صادر کند.


عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: پیشنهاد‌هایی نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره تعیین و اعلام شده که مصوبه آن را در کوتاه مدت خواهیم گرفت. با این مصوبه و پیشنهادها، سامانه کد رهگیری که در اختیار وزارت صمت بوده به زودی به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود که با این اقدام رصد معاملات بنگاه‌های املاک ذیل وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.


قاسمی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با ارایه کد رهگیری درصدد است تا اجاره بها بر اساس سقف مصوبه سران قوا افزایش بیشتری نداشته باشد و بازار مسکن ساماندهی شود. همچنین این اقدامات بستری بشود تا در سال‌های آینده میزان اجاره‌بها تعیین و بر اساس آن اقدام شود.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: