bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
سید حسین آقا سید مرتضی؛ رییس هیئت مدیره دانشگاه علمی-کاربردی با اشاره به اهمیت اقتصاد در تحکیم پایه‌های حکمرانی در طول تاریخ، گفت: اقتصاد گرچه به معنای امروزی آن، یک علم نوظهور است، اما در طول تاریخ همواره مفهوم اقتصادی یکی از مهمترین پایه‌های قدرتمندی جوامع انسانی بوده است.

وی افزود: در تاریخ تمدن انسانی، مفهوم اقتصاد همیشه یکی از ارکان تداوم و بقای جوامع بوده و تنها اقوامی توانسته‌اند در فراز و نشیب‌های تاریخ به حیات خود ادامه دهند که علاوه بر قدرت علمی، توان نظامی، غنای فرهنگی و درک اجتماعی، اقتصادی توسعه‌یافته، پویا و پایدار داشته‌اند.

رییس هیئت مدیره دانشگاه علمی-کاربردی ادامه داد: این اهمیت تا جایی است که در مطالعه تاریخ و تجربیات تمدن‌های مختلف، رابطه مستقیم پویایی اقتصادی با دیگر ارکان و شاخص‌های توسعه‌یافتگی به وضوح دیده می‌شود.

آقا سید مرتضی تاکید کرد: در دنیای امروز موضوع اقتصاد یک کلان‌مسئله اولویت‌دار است که باید در اولویت برنامه‌های حاکمیت به معنای عام و خاصه دولت قرار بگیرد. مخصوصاً اینکه در جهان امروز اقتصاد دیگر یک مسئله تک بعدی نیست و نقش بسزایی در استقلال سیاسی کشور‌ها و مناسبات بین‌المللی آن‌ها دارد.

رییس هیئت مدیره دانشگاه علمی-کاربردی تصریح کرد: با این همه، امروزه شاخص‌های اقتصاد توسعه‌یافته را نمی‌توان از هم تفکیک کرد چراکه به حدی در هم تنیده و پیچیده‌اند که اساساً نه می‌شود و نه باید آن‌ها را جدا کرد. این امر یک اشتباه راهبردی بزرگ است؛ اشتباهی قطار توسعه جامعه را از ریل خارج خواهد کرد.


/ همت خبر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: