bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: تورمی که در تمام فصل‌ها شاهد آن هستیم تأثیر خود را بر روی اقلام میوه و صیفی‌جات هم گذاشته است..

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره علت افزیش قیمت میوه و صیفیجات گفت: تابستان فصلی است که همه میوه‌ها از حالت نوبرانه به انبوه رسیده و باید ارزان‌ترین فصل سال باشد؛ اما متأسفانه تورم موجود در تمام فصل‌ها که شاهد آن هستیم تأثیر خود را بر روی اقلام میوه و صیفیجات هم گذاشته است و این موضوع دست به دست هم داده تا میوه هم از موضوع تورم بیگانه نباشد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: طبق سال‌های گذشته باید قیمت میوه و صیفیجات در فصل تابستان نسبت به مابقی فصل‌ها ارزان‌تر باشد، به دلیل آنکه در تمام فصل‌ها میوه و صیفی جات از فاصله‌های دور همچنین از جنوب کشور تأمین می‌شود، ولی وضعیت میوه و صیفی جات در تابستان این چنین نیست و از نزدیک‌ترین شهر‌ها به سراسر کشور ارسال میشود.


کارگر در علت افزایش دور از انتظار قیمت میوه و صیفی جات افزود: ثبات قیمت در بازار میوه نداریم. باتوجه به افزایش قیمت میوه‌ها متقابلا کاهش قیمت هم داشته ایم؛ یعنی به علت نوبرانه بودن و یا جابه جایی فصل گاهی قیمت میوه‌ها گران می‌شد که به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز این موضوع به ثبات می‌رسید، ولی متأسفانه گران شدن کالا‌های دیگر در افزایش قیمت میوه‌ها هم تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: ما یک استفاده و یک سوءاستفاده داریم و منکر این موضوع نیستیم که بعضی‌ها از این موضوعات سوء استفاده می‌کنند و اگر لازم باشد برای نظارت حتما برخورد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: نظارت‌ها نه تنها از طرف ما، بلکه از سوی اتاق اصناف، اتاق ایران و تعزیرات حکومتی انجام می‌گیرد به علاوه اینکه اتحادیه نظارت می‌کند و اگر تخلفی گزارش کند این ارگان‌ها حتما به ما ارجاع می‌دهند که با آن‌ها برخورد کنیم و تعزیرات جریمه می‌کند.

کارگر بیان داشت: هیچگاه نگفتیم کار ما صددرصد درست است، نظارتی که باید انجام گیرد اتفاق می‌افتد، اما برخی جا‌ها مردم انتظار دارند نظارت‌ها بیشتر باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کنید ثبات قیمت خواهیم داشت بیان کرد: تعیین قیمت دست اتحادیه و خرده فروشی نیست، یعنی به عمده فروشی برمی گردد و عمده فروش هم می‌گوید عرضه و تقاضا. اینکه من الان به شما و مردم قول بدهم که مثلاً این اتفاق می‌افتد، این اتفاق مانند فوتبال است و باید دسته جمعی و همدلی باشد تا یک خروجی واحد بشود یعنی همان گل را داشته باشیم و گل ما این است که به مردم قول بدهیم اتفاق باید از مبدأ درست شود.

کارگر ادامه داد: هیچ قیمت گذاری در مبدأ نداریم قیمت گذاری بعد از میدان مرکزی اتفاق می‌افتد یعنی ما هر فاکتوری که بیاوریم بیرون، آن را به تعزیرات ارائه می‌کنیم. سال‌های گذشته همیشه نشان داده که به دلیل تنوع میوه در این فصل باید قیمت آن هم ارزان‌تر از همه فصل‌ها باشد، اما متأسفانه با تورمی که در تمام فصل‌ها شاهد آن هستیم تأثیر خود را بر روی قیمت میوه و صیفی جات هم گذاشته است، اما باید قیمت‌ها ارزان شود و این پیش بینی من است


/ اتاق اصناف

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: