bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
در گفتگو با مدیر مسئول بازارنیوز مطرح شد؛
مدیر مسئول بازارنیوز در ادامه تحلیل خود پیرامون راهکار‌های موثر در کنترل بازار مسکن، تنظیم مالیات بر خانه‌های خالی را سیاستی بی اثر در عرضه بیشتر خانه به بازار مسکن توصیف کرد.

فیلم| دریافت مالیات از خانه‌های خالی چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«رضا غلامی» اقتصاددان و مدیر مسئول بازارنیوز در ادامه تحلیل خود پیرامون راهکار‌های موثر در کنترل بازار مسکن، درباره آثار سیاست اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: این اقدام زمانی بر بازار مسکن اثرگذار است که افراد بتوانند خانه‌های خالی خود را حفظ و نگهداری کنند.

 

مدیر مسئول بازارنیوز  ادامه داد: در حال حاضر آمار‌‌ها حاکی از آن است که از سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰ تنها به اندازه نیمی از تقاضای بازار مسکن، خانه ساخته شده است، لذا در چنین شرایطی خالی نگهداشتن خانه‌ از سوی صاحبان ملک، صرف اقتصادی برای ایشان به همراه نخواهد داشت.

 

وی با مثال قرار دادن یک خانه۸۰ متری، به تشریح زیان‌های ناشی از خالی ماندن خانه از سوی صاحبان ملک پرداخت و گفت:عدم عرضه چنین خانه‌ای به بازار در حقیقت به این معناست که صاحبخانه با انجام این کار، از دریافت ودیعه‌ اولیه‌ قابل توجهی بالغ بر یک میلیارد تومان چشم پوشی کرده است.

 

 غلامی تاکید کرد: در حال حاضر عمده خانه‌های خالی موجود در آمار‌های کشوری متعلق به افرادی است که صاحب چند خانه خالی هستند لذا در شرایط فعلی اقتصاد کشور و تقاضای بالا برای تهیه مسکن، کسی که یک خانه داشته باشد خانه خود را خالی نخواهد گذاشت.

 

مشروح این گفتگو را در کلیپ زیر مشاهده کنید:

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: