bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
دولت سیزدهم در شرایط تداوم تحریم و با استفاده از استراتژی‌های خود در بازاریابی برای نفت ایران، با کسب درآمدی بالغ بر ۲۵/۳ میلیارد دلار سهم کشورمان از در درآمد سالانه اوپک را به ۴.۵ درصد و به جایگاه هشتم این سازمان رساند.

موفقیت دولت سیزدهم در افزایش درآمد‌های نفتی/ سهم ایران در اوپک چقدر است؟

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۳ برابری خود نسبت به سال ۲۰۲۰ به عدد ۲۵.۳ میلیارد دلار رسیده است؛ جهش صادرات نفت از روزانه ۴۰۰ هزار بشکه به بیش از یک میلیون بشکه و افزایش قیمت نفت، دلیل اصلی افزایش درآمد‌های نفتی دولت سیزدهم در سال گذشته میلادی بوده است.

 

در حال حاضر و همزمان با نداوم شرایط تحریمی، راهبرد‌ و روش‌های دولت سیزدهم برای بازاریابی و بازار سازی نفت ایران به گونه‌ای بوده است که در فاصله زمانی عمر ۱۰ ماهه این دولت، صادرات کمتر از ۹ میلیادر دلاری نفت ایران به بیش از ۲۵ میلیارد دلار برسد.

 

بر اساس گزارش اخیر سازمان اوپک، ایران با درآمد نفتی بالغ بر۲۵/۳ میلیارد دلار با سهمی ۴/۵ درصدی در میان ۱۳ کشور عضو این سازمان رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است؛ پیش بینی می‌شود که با تداوم جنگ روسیه و اوکراین، محو کامل ویروس کرونا در جهان و همچنین رفع برخی تحریم‌ها میزان در آمد نفتی ایران و به تبع آن جایگاه و سهم کشورمان در درآمد سالانه اوپک رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند.

 

اینفوگرافیک زیر شرح کامل و واضحی را از درآمد نفتی اوپک و سهم هر یک از کشور‌های عضو این سازمان در سال ۲۰۲۱ میلادی را تشریح کرده است.

 

اینفوگرافیک|موفقیت دولت سیزدهم در افزایش فروش نفت/ سهم درآمدی ایران در اوپک چقدر است؟

 

پایان پیام//

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: