bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
معاون وزیر صمت در گفتگو بازارنیوز مطرح کرد؛
معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر خصوصی سازی به موقع خودروسازان در شهریور سال جاری، تحقق به موقع تولید یک میلیلون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را منوط بر تامین نقدینگی و قطعات یدکی مورد نیاز خودروسازان دانست.

ایران‌خودرو و سایپا تا شهریور ماه خصوصی می‌شوند/ افزایش تولید خودروسازان بستگی به تامین نقدینگی دارد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «منوچهر منطقی» معاون حمل و نقل وزیر صمت در حاشیه دیدار از سومین دور از نمایشگاه شهر‌ هوشمند در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون تشریح آخرین وضعیت خصوصی سازی دو شرکت ایران‌خودرو وسایپا اظهار کرد: مطابق با اظهار نظر و وعده‌های از پیش اعلام شده، سعی ما بر این است که به طور حتمی خصوصی سازی دو شرکت ایران خودور و سایپا تا شهریور سال جاری انجام شود.


معاون وزیر صمت همچنین درباره همکاری ایران و روسیه برای تولید یک خودرو مشترک، گفت: خودرو‌های تولیدی مشترک ایران و روسیه مستقل از وعده وزارت صمت برای تولید یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده و قرار است محصول مشترک دو کشور نیز بر این تعداد خودرو افزوده شود.


وی همچنین در واکنش به کارنامه سه ماهه نخست خودروسازان در تولید خودرو و کسری تولید به وجود آمده توضیح داد: با برآورده شدن به موقع نقدینگی و تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان، این انتظار می‌رود که در طول ۹ ماه آینده، این شرکت‌ها از عملکرد قابل قبولی در زمینه رشد تولید خودرو برخوردار شوند.


منطقی در پایان تاکید کرد: افزایش تولید به تامین نقدینگی و به دنبال آن تهیه قطعات یدکی بستگی دارد، اما نکته قابل تاملی که باید به آن توجه داشت این است که در سال جاری میزان تولید خودرو در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: