bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
بخت پالایشگاه نفت «آناهیتا» کرمانشاه پس از حدود ۱۶ سال سرگردانی قرار است با حمایت‌های دولت سیزدهم باز شود و فعالیت آن به رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه اقتصادی استان کمک کند.

طرح احداث پالایشگاه آناهیتا دی ماه سال ۱۳۸۵ در نخستین سفر استانی هیات دولت نهم به کرمانشاه تصویب شد و موجی از شادی را به این استان بیکار آورد. 

قرار شد در چهار سال با ۶۷ درصد سرمایه گذاری شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون و ۳۳ درصدی وزارت نفت از دل بیابان ۵۷۱ هکتاری در کیلومتر ۱۵ بزرگراه کرمانشاه – همدان پالایشگاه مدرن ۱۵۰ هزار بشکه‌ای بیرون بیاید؛ در عمل اما کار از مکان‌یابی طرح، خریداری زمین و فنس کشی نیمه‌کاره فراتر نرفت. 

تا سال ۹۴ جز در سخنرانی‌ها هیچ حرفی از آناهیتا نبود تا اینکه وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهم شهریور همین سال در سفر به کرمانشاه پشت لودر نشست و خواب ۹ ساله بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری تاریخ کرمانشاه را پاره کرد.

مقامات وقت استانی چند ماه پس از ورود قرارگاه خاتم الانبیا به پروژه به صورت رسمی اعلام کردند که عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا آغاز شده است و این قرارگاه مراحل تجهیز کارگاه را طی می کند. 

با این حال آن طور که از صحبت های استاندار کنونی کرمانشاه پیدا است، موضوع بیدار شدن آناهیتا از خواب تنها در حد حرف بوده و هیچ اقدام عملی در رابطه با این پروژه انجام نشده است. 

«بهمن امیری مقدم» در آخرین اظهار نظر خود در رابطه پالایشگاه آناهیتا گفت: این پروژه با وجودی که در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تصویب شده، تنها در حد حرف باقی مانده است. 

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال احیای پروژه های خاک خورده در استان کرمانشاه است، گفت: بر اساس نشستی که با سهام داران پروژه پالایشگاه آناهیتا برگزار کردیم، قرار شد که قرارگاه خاتم به عنوان سهام دار عمده پروژه روند احداث را آغاز کند و پس از رسیدن به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی وزارت نفت برای ایجاد خط انتقال نفت دست به کار شود. 

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد که در سفر آینده رییس جمهوری به کرمانشاه برای تامین اعتبار های لازم از سوی دولت مصوبات لازم را اخذ خواهیم کرد. 

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: