bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

آشنایی با انواع درب شیشه‌ای و موارد استفاده هر کدام از آن‌ها

هر ساله کاربرد شیشه به دلیل زیبایی ظاهر آن در ساختمان سازی رو به افزایش است و استفاده از درب‌های ساختمانی در بخش‌های مختلف ساختمان، بسیار رایج شده است.  از درب‌های شیشه ای هم برای بخش‌های داخلی و هم بخش‌های خارجی ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر اساس محل کاربرد و فضای مورد نظر، به صورت‌‌های مختلف طراحی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان آشنایی با انواع درب شیشه ای و موارد استفاده هر کدام از آنها آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع با ما همراه باشید.

انواع درب شیشه ای

  • درب شیشه ای اسپایدری
  • درب شیشه ای ریلی
  • درب شیشه ای کشویی
  • درب شیشه ای اتوماتیک
  • درب شیشه ای لولایی
  • درب شیشه ای توکار

درب شیشه ای اسپایدری

یکی از پرکاربردترین انواع درب شیشه ای، نوع اسپایدری آن می‌باشد. درب شیشه ای اسپایداری یکی از درب‌های جدید و بسیار پرکاربرد است که با توجه به حرکت خطی و افقی که دارد، فضای کمی را اشغال می‌کند. اغلب درب‌های اسپایداری به صورت یک لنگه هستند، اما نوع دو لنگه آنها نیز دیده شده است. شیشه‌ای که برای ساخت این درب‌ها استفاده شده است به صورت ۱۰ میل سکوریت می‌باشد. البته به جز شیشه نام برده شده استفاده از شیشه‌های دیگری هم چون شیشه دو لایه ۵ میل سکوریت لمینت شده، ساتینا و یا شیشه رنگ طرح‌دار نیز وجود دارد که با توجه به کاربرد آن در فضای مورد نظر، طراحی آنها با هم تفاوت دارد. دستگیره‌هایی که برای این نوع درب شیشه‌ای استفاده شده است، بسیار متنوع هستند.

یک نکته مهمی که در رابطه با این نوع درب‌ها وجود دارد، یراق آلات آن است که هر پکیج یراق از دو غلتک بزرگ اسپایدری و اکسسوری با ریل استیل لوله‌ای و پا قوطی تشکیل شده است.

درب شیشه ای ریلی

یکی از انواع قدیمی درب شیشه ای که از گذشته تا کنون کاربرد بسیار زیاده داشته است، درب شیشه ای ریلی می‌باشد که اغلب در داخل یک فریم باز و بسته می‌شوند.  فریم‌های این نوع درب معمولا به شکل U هستند و به دو دسته روکار و توکار تقسیم می‌شوند. درب‌های روکار، روی دیوار و نوع توکار آن در داخل دیوار نصب می‌شوند.

آشنایی با انواع درب شیشه‌ای و موارد استفاده هر کدام از آن‌ها

درب شیشه ای کشویی

از این نوع درب، برای انواع کمد دیواری و کمدهای بزرگ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اغلب این درب‌ها، شیشه‌ها در داخل یک ریل استیل و یا آلومینیومی، حرکت کرده و باز و بسته می‌شوند‌. یراق این نوع درب‌ها از نوع ریلی است و دوام، زیبایی و تحمل وزن مطلوب و قابل قبولی دارد.

درب اتوماتیک

فرایند باز و بسته شدن در این دسته از درب‌ها، بدون دخالت نیروی انسانی صورت می‌گیرد. باز شدن این درب‌ها یا به صورت اتوماتیک، یا به وسیله سنسور و یا به وسیله دکمه و یا سایر ابزار و قطعاتی که بر روی درب قرار دارد، انجام می‌شود.  برای باز و بسته کردن این نوع درب‌ها می‌توان از ریموت کنترل نیز استفاده نمود. از این درب‌ها در ورودی بانک‌ها و در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

درب شیشه ای لولایی

یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین انواع درب‌های شیشه ای، درب شیشه ای لولایی می‌باشد که از نظر نحوه باز و بسته شدن، همانند درب منزل به صورت پروانه‌ای است. درب شیشه ای لولایی از لحاظ هزینه نسبت به سایر مدل‌های دیگر، قیمت مناسب‌تری دارد. از موارد کاربرد این درب می‌توان به استفاده از آن در بالای ساختمان‌ها، ورودی پاساژها، درب مغازه و پاگردهای جلو درب واحد در داخل ساختمان اشاره کرد.

آشنایی با انواع درب شیشه‌ای و موارد استفاده هر کدام از آن‌ها

درب شیشه ای توکار

منظور از درب شیشه ای توکار، آن دسته از درب‌هایی است که یراق به کار رفته در آنها در معرض دید نباشد. یعنی یراق‌آلات در داخل سقف، دیوار و کناف کار شده است. درب‌های شیشه ای مانند درب ریلی، کشویی و اسپایدری، امکان نصب یراق را به صورت توکار و به گونه‌ای که در معرض دید نباشند را دارا هستند و جزء درب‌های توکار قرار می‌گیرند.

کابرد درب های شیشه ای

درب‌های شیشه ای انواع متفاوتی دارند و با توجه به نحوه کاربرد و فضایی که قرار است در آن جا نصب شوند، از متناسب‌ترین آنها استفاده می‌شود. به طور کلی استفاده از نوع درب شیشه ای، بستگی به نوع کاربرد دارد.

از میان انواع درب‌های شیشه ای نام برده، متنوع‌ترین و پرکاربردترین آنها، درب‌های شیشه ای است که شیشه به کار رفته در آنها از جنس سکوریت می‌باشد. به دلیل این که این گونه درب‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و برای فضای کوچک  و جاهایی که با کمبود جا مواجه هستیم، مناسب هستند. درب‌ها یکی از اصلی‌ترین و مهمترین بخش‌های ساختمان هستند، زیرا در قسمت ورودی ساختمان که یکی از مهمترین قسمت‌های ساختمان به شمار می‌رود، کاربرد دارند. پس همواره باید متناسب‌ترین نوع آنها را انتخاب کنیم. درب شیشه ای لولایی و درب شیشه ای ریلی، علاوه بر زیبایی و دوام بسیار بالایی که دارند باعث افزایش امنیت شده و در قسمت های داخلی ساختمان کاربرد دارند.

بهترین و بادوام ترین درب شیشه ای را از کجا تهیه کنیم؟

مجموعه‌ها و فروشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با مراجعه به آنها و یا از طریق سفارش اینترنتی، محصول خود را خریداری کنید. اما یکی از بهترین و معتبرترین وبسایت‌هایی که سابقه بسیار موفقی در زمینه فروش انواع مدل‌ها و طرح‌های مختلف درب شیشه ای دارد، مجموعه تتراگلس می‌باشد. این مجموعه همراه با تیم مجرب و کارشناس خود، به طور شبانه‌روزی  و بدون وقفه به مشتریان خود کمک می‌کنند و آماده خدمت‌رسانی به آنها هستند. تمامی محصولات این مجموعه از کیفیت ساخت ممتازی برخوردار هستند و قیمت‌های تتراگلس نیز در مقایسه با فروشگاه‌های دیگر بسیار مناسب‌تر است. اگر قصد خرید مدل‌های مختلف درب شیشه ای را دارید و جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند، پیشنهاد ما به شما خرید از وب‌سایت معتبر تتتراگلس می‌باشد. امیدواریم اطلاعات ذکر شده در مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از توجه شما سپاس گزاریم.

برچسب ها: ساختمان ، ساخت و ساز ، شیشه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: