bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در دومین هفته از تیر ماه سال ۱۴۰۱، سه بازار طلا، سکه و بورس با افت همراه بوده و در این بین تنها بازار ارز در صرافی‌ها رشد اندکی داشته است. در این بین بازار بورس با بازدهی منفی ۰.۷۳ و بازار طلا با بازدهی منفی ۳.۳۸ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین بازدهی مفی را در هفته دوم تیر ماه به ثبت رسانده‌اند.

طلا همچنان در مدار سقوط/

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ بازدهی بازار‌ها در دومین هفته از تیر ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن دارد که در این هفته، نشان می‌دهد که سه بازار طلا، سکه و بورس با افت همراه بوده و در این بین تنها بازار ارز در صرافی‌ها رشد اندکی داشته است.

بازدهی بازار ارز در هفته دوم تیر، ۰،۴۶ درصد بوده است؛ میزان بازدهی این بازار در هفته نخست تیر ماه، ۰،۰۳ درصد بود. این به معناست در طول یک هفته اخیر بازار ارز رشد ۰.۴۳ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر دلار صرافی ملی تنها بازاری بود که در هفته جاری با بازدهی مثبت همراه شد.

صرافی ملی، روز پنجشنبه شانزدهم تیر، نرخ فروش دلار را ۲۷۸۵۵ تومان اعلام کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه دهم تیر، تابلو صرافی‌ها رقم ۲۷۷۲۷ تومان را نشان می‌داد.

دلار صرافی ملی در هفته جاری اندکی رشد داشت. اما در بازار آزاد، بر اثر نوساناتی که از روز‌های پایانی هفته گذشته آغاز شد و تا میانه‌های هفته اخیر ادامه داشت، حدود دو هزار تومان افزایش و کاهش را به خود دید. اما قیمت دلار از روز سه‌شنبه به این سو به ثبات نسبی رسید

 

طلا همچنان در مدار سقوط/


در سوی دیگر بازار‌های مالی ایران، بازدهی بازار طلا در دومین هفته از تیر ماه سال جاری به مانند هفته نخست بازدهی منفی را برای سرمایه‌گذاران این بخش به ارمغان آورده است. بازار طلا در دومین هفته از این ماه با ۳،۳۸ درصد افت همراه بود. قیمت طلا در روز پنجشنبه، به یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۹۴۵ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز نهم تیر، یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۴۲۳ تومان معامله می‌شد.

در وجه دیگر بازار طلا، خریداران سکه در این هفته به مانند هفته قبل کاهش قیمت را تجربه کردند. در دومین هفته از تیر ماه ۱۴۰۱ بازار سکه با بازدهی منفی ۲٫۶۰ درصد مواجه بود. این در حالی است که این بازار هفته گذشته، ۰،۹۶ درصد افت را تجربه کرده بود. سکه در دو هفته نخست خرداد، بیشترین رشد را در میان بازار‌های مالی داشت. قیمت سکه طرح جدید روز پنجشنبه شانزدهم تیر، ۱۵ میلیون تومان اعلام شد. سکه هفته پیش ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار قیمت داشت.

در پایان بازار بروس آخرین بازار مالی است که هفته دوم تیر ماه را با بازدهی مفی ۰،۷۳پشت سر گذاشت. در این هفته شاخص کل بورس در سطح یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۰۳ واحد کار خود را به پایان رساند. این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته نخست تیر ماه یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۱۵ واحد رسیده بود.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: