bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
خبرگزاری «ایرنا» در گزارشی مدعی شد؛
استراتژی بازاریابی نفت ایران در دوره اخیر، بازاریابی فعال بوده و ایران در این مدت وارد بازار‌هایی شده است که قبلا تصور حضور در آن‌ها را نداشت.

رشد پایدار ۴۰ درصدی صادرات نفت ایران در دولت سیزدهم

گروه نفت وانرژی بازارنیوز؛ وزارت نفت پیرامون فروش نفت در دولت سیزدهم اعلام کرد: با توجه به شرایط بازار، استفاده از تکنیک‌های معاملاتی برای حفظ سهم بازار با رعایت صرفه و صلاح و منافع کشور انجام شده و درنظرگرفتن تسهیلاتی در این زمینه در چارچوب ضوابط و مجوز‌های لازم و حسب روال مرسوم، امکان‌پذیر است.


بدیهی است بدون اطمینان از حصول منافع کشور هیچ‌گاه برای فروش نفت «چوب حراج» زده نخواهد شد و تمامی نهاد‌های مسئول و بالادستی در این خصوص ضمن نظارت و بازرسی دقیق، به صحت عملیات فروش نفت ایران اذعان دارند.


در شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی نظام استکبار علیه ایران عزیز و به‌ویژه صنعت نفت، فروش و صادرات نفت کشور تحت شرایط خاص و با تلاش جهادگونه پرسنل خدوم صنعت نفت بدون یک روز تعطیلی انجام گرفته که ثمرات و برکات این تلاش در ماه‌های اخیر سبب تقویت بنیه اقتصادی دولت در عمل به تکالیف خود شده است و امروز به حمدالله از این حیث کشور نگرانی نداشته و در آرامش قرار دارد. بدیهی است با توجه به امکان سوءاستفاده دشمنان نمی‌توانیم هیچ‌یک از این تلاش‌های صورت‌گرفته و در حال انجام را به‌صورت عمومی بیان کنیم، اما افزایش پایدار ۴۰‌درصدی صادرات نفت از ماه‌های گذشته تاکنون و کاهش چشمگیر محموله‌های میعانات گازی روی آب و تسویه بسیاری از تعهدات دولت قبل، به‌خوبی مؤید فعالیت جهادگونه پرسنل خدوم صنعت نفت در عمل به تکالیف خود است.


وزارت نفت در دولت سیزدهم به مدد به‌کارگیری سیاست‌های متنوع فروش و با استراتژی حفظ بازار‌های خود در شرایط بی‌ثبات و پرتلاطم بازار نفت موفق شده است صادرات خود را استحکام و تقویت نموده که اثر آن در گزارش‌های رسانه‌های تخصصی بین‌المللی حوزه نفت که ازجمله منابع ثانویه استعلام فعالیت کشور‌های صادرکننده نفت هستند، به کرات قابل مشاهده بوده و انعکاس یافته است.

کمااینکه بسیاری از این نهاد‌ها صادرات نفت ایران به بازار‌های مشخصی را که به آن اشاره شد، در یک روند فزاینده مداوم از چند ماه گذشته به این سو ارزیابی کرده‌اند.

میزان عرضه و تقاضای جهانی نفت خام با توجه به سیاست‌های کشور‌های صادرکننده و واردکننده، میزان رشد اقتصادی و سایر عوامل متغییر فصلی، ازجمله افزایش تقاضا برای نفت خام سبک و شیرین با هدف بیشنه کردن تولید بنزین در پالایشگاه‌ها در فصل رانندگی، سبب کاهش تقاضا برای سایر انواع نفت خام سنگین و فوق‌سنگین صادراتی تولیدکنندگان می‌شود و از همین‌رو باقی‌ماندن در بازار‌های هدف مستلزم انعطاف‌پذیری بیشتر جهت حفظ سهم بازار است.

 

جمهوری اسلامی ایران به مدد سال‌ها تجربه و تخصص و در اختیار داشتن پتانسیل کم‌نظیر لجستیکی، ضمن حضور در بازار‌های سنتی و تأمین نیاز مشتریان قدیمی خود، امکان حضور در هر جغرافیایی از بازار جهانی نفت را دارد.

 

کمااینکه در چند ماه اخیر افزایش فروش نفت و میعانات در کنار افزایش قیمت، کسری سنگین بودجه ۱۴۰۰ را جبران کرده و دست دولت را در مدیریت بازار ملتهب ارز، بازتر کرده است. چنانکه دولت برای اولین بار در سال‌های اخیر برای اداره خود در ماه‌های نخست سال از بانک مرکزی تنخواه نگرفته است.

استراتژی بازاریابی نفت ایران در دوره اخیر، بازاریابی فعال بوده و ایران در این مدت علاوه بر حفظ سهم بازار‌های گذشته، وارد بازار‌هایی شده است که قبلا تصور حضور در این بازار‌ها در شرایط تشدید محدودیت‌ها نیز وجود نداشت.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: