bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بازدهی بازار‌های مالی ایران در سومین هفته از تیر ماه شاهد افت و رشد‌های اندکی در بطن خود بوده است؛ در این هفته بازار ارز با ثبت بازدهی مثبت ۰.۱۸ درصد و همچنین بازار سکه با بازدهی مثبت ۰.۳۳ درصد، به ترتیب کمرتین و بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده‌اند.

تغییر

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازدهی بازار‌های مالی ایران در سومین هفته از تیر ماه شاهد افت و رشد‌های اندکی در خود بوده است؛ روند بازار‌ها حاکی از آن دارد که در هفته سوم تیر، بازار‌های ارز و سکه بازدهی مثبت و بازار‌های طلا و بورس نیز به مانند هفته‌گذشته خود بازدهی منفی را به همراه داشته‌اند.


بازدهی بازار ارز در سومین هفته از تیر ۱۴۰۱ رشد، ۰،۱۸درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است میزان بازدهی بازار ارز در هفته دوم تیر ماه رقمی بالغ بر ۰،۴۶ درصد بوده است. در این هفته صرافی ملی، روز پنجشنبه ۲۳ تیر، نرخ فروش دلار را ۲۷،۹۰۵ تومان اعلام کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه شانزدهم تیر، تابلو صرافی‌ها رقم ۲۷۸۵۵ تومان را نشان می‌داد.


در این سوی بازار‌های مالی، بازدهی بازار طلا در سومین هفته از تیر ماه با افت ۰،۲۸ درصدی مواجه شده است؛ گفتنی است که بازار طلا در هفته گذشته خود با بازدهی منفی ۳،۳۸ درصدی رو به رو بوده است. قیمت طلا در روز پنجشنبه، به یک میلیون و ۳۸۰ هزار و ۲۰ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز شانزدهم تیر، یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۹۴۵ تومان معامله می‌شد.

 

تغییر

علاوه بر ثبت افت اندک طلا و بازدهی مثبت آن در مقایسه با هفته دوم تیر ماه، بازار سکه در سومین هفته از تیر ۱۴۰۱ پس از ثبت هفته‌ها بازدهی منفی، در انی هفته بازدهی مثبتی را برای خریداران به ارمغان آورده است. در این هفته بازار سکه بازدهی مثبت ۰،۳۳ درصدی را به ثبت رسانده است.


در حال حاضر بازدهی مثبت ۰،۳۳ درصدی سکه طلا بیشترین رشد را در هفته سوم تیر ماه در میان بازار‌های مالی داشته است. قیمت سکه طرح جدید روز پنجشنبه ۲۳ تیر، ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان اعلام شد. سکه هفته پیش ۱۵ میلیون تومان قیمت داشت.


در آخر فعالان اقتصادی حاضر در تالار شیشه‌ای بورس، هفته سوم تیر ۱۴۰۱را با بازدهی منفی ۰.۸۴ درصد این فته را سپری کردند؛ در این هفته شاخص کل بورس کار خود را در سطح یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد به پایان رسانده است. گفتنی است که بورس در هفته گذشته نیز با افت ۰،۷۳ درصدی شاخص کل همراه شد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: