bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید تیبا و سمند تا آخر تیرماه خبر داد و گفت: این خودروها فقط تا آخر ماه جاری تولید خواهند شد.

گروه صنعت، معدن و تجارت: سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی برگزیدگان روز صنعت با وزیر صمت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز با سازمان ملی استاندارد گفت: امروز در این جلسه در مورد گواهی کنترل کیفیت، این گواهی تاثیری در رفع ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای تیبا و سمند ندارد.

وی با اشاره به خودروی تیبا، سمند و ۴۰۵ که از قبل اعلام شده بود که این خودروها باید کاهش تولید و توقف تولید داشته باشند، گفت: این خودروها دارای پلتفرم قدیمی هستند که خیلی قابلیت ارتقا ندارند و نمی‌توان کیفیت را در این محصولات را ارتقا داد.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: بنابراین باید به سمت توقف تولید این محصولات حرکت کرد و براساس توافقی که با سازمان استاندارد انجام شده مقرر شد، خودروهایی که از قبل سفارش‌گذاری آنها انجام شده و تعداد آنها نیز مشخص است، تعهداتشان توسط خودروسازان  انجام شود.

فاطمی امین بیان داشت: بر اساس تعهدات انجام شده مقرر شد، سقفی برای این خودروها که قرار است دیگر تولید نشود، اعلام شود تا بر اساس آن خودروسازها تعهدات قبلی خود را انجام دهند و تعهدات جدیدی را قبول نکنند، البته رقم دقیقی در این خصوص ندارم، ولی به نظر می‌رسد، برای تیبا سقف تولید ۳۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده خودروهای تیبا، سمند و ساینا دیگر تولید نمی‌شود و ثبت‌نام نخواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: