bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز، پیش‌بینی‌های بدبینانه درباره طلا در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت افزایش یافته است.

تحلیل‌های بدبینانه در بازار طلا در چند هفته اخیر تشدید شده است. سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو برای مهار نرخ تورم به شدت نرخ‌های بهره را افزایش دهد. در این شرایط، بازده اوراق در کنار شاخص دلار آمریکا روند افزایشی پیدا خواهند کرد، این دو پارامتر جبهه اصلی مقاومت در برابر طلا را هدایت خواهند کرد.

در حالی که دلار آمریکا برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته به یورو رسیده است. قیمت طلا پایین‌ترین سطح یک ساله خود را ثبت کرد. تحلیلگران بر این باورند که اگرچه طلا به کانال ۱۷۰۰ دلاری نزول کرده است، اما رویداد خاصی در بازار رخ نداده است. فرانک مک گی، فروشنده فلزات گرانبها در Alliance Financial، در این باره تاکید کرد که او انتظار دارد قیمت طلا کاهش پیدا کند.


این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، سه تحلیلگر در کوتاه مدت نسبت به طلا خوش بین، هشت نفر معادل ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان به این روند بدبین بوده و ۳۱ در صد نیز بازار را کم‌نوسان پیش‌بینی می‌کنند.

در همین حال، ۱۱۰۷ نفر در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها شرکت کردند. از این تعداد ۴۴۱ نفر یا ۴۰ درصد روند بازار در هفته اتی را صعودی،۴۵۸ معادل با ۴۱ درصد این روند را نزولی پیش‌بینی کردند.

/ اقتصادنیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: