bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
در میان تورم فزاینده، بانک مرکزی اروپا (ECB) نگرانی‌های خود را در مورد کربن تولیدشده از طریق استخراج بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال ابراز کرده است. بانک مرکزی اروپا در گزارشی ادعا کرده که مفهوم اثبات کار (PoW) تهدیدی برای سیاره زمین است، در مقابل، به گفته کارشناسان، روش اثبات سهام (PoS) تنها گزینه ارز دیجیتال پایدار است.

در این گزارش، میزان انرژی مصرفی توسط بیت کوین با مصرف انرژی سالانه کشور‌های مختلف مانند اسپانیا، هلند و اتریش مقایسه شده است. این سازمان ادعا می‌کند که ردپای کربن در استخراج بیت‌کوین و اتریوم، صرفه‌جویی در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای (GHG) را برای اکثر کشور‌های منطقه یورو تا ماه می ۲۰۲۲ غیرممکن می‌کند.

از آنجایی که دلیل اصلی این موضوع، در مصرف قابل‌توجه انرژی در مکانیزم اجماع PoW نهفته است، کارشناسان هم بیت کوین و هم توکن‌های مبتنی بر بلاکچین اتریوم، از جمله استیبل کوین‌هایی مانند تتر را غیرپایدار و خطری برای کل پروژه سبزسازی رمزارز‌ها می‌دانند. در این گزارش، رمزارز‌های PoW به خودرو‌های سوخت فسیلی و رمزارز‌های PoS به خودرو‌های الکتریکی تشبیه شده‌اند.

لازم به ذکر است که در ماه ژوئیه، اتریوم آزمایش ادغام در شبکه آزمایشی Sepolia را تکمیل کرد و این پلتفرم به مکانیسم اجماع PoS نزدیک‌تر شد.

انتخاب‌های سیاسی و اجتماعی در مورد منابع انرژی و سطوح مصرف انرژی می‌تواند سیاست‌گذاران را به امتیاز بخشیدن به فعالیت‌های تولیدی خاص سوق دهد که به نوبه خود خطراتی را برای ارزیابی دارایی‌های دیجیتال به همراه خواهد داشت.


/رمزارز نیوز

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: