bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بنابر آخرین بررسی‌های انجام شده، از میان ۱۰ شرکت مطرح صنعت بیمه، ۶ شرکت بیمه‌ای مجمع عمومی سالانه خود را برگزار کرده و تنها شرکت‌های بیمه کوثر، آرمان، دانا، ملت تنها شرکت‌هایی باقی مانده‌ای هستند که قرار است تا پایان تیر ماه سال جاری مجمع عمومی خود را برگزار کنند.

مروری بر آخرین وضعیت مجامع سالانه شرکت‌های بیمه‌ای/ در مجامع عمومی سالانه بیمه‌ها چه گذشت؟

گروه بانک و بیمه بازارنیوز؛ هر ساله شرکت‌های حاضر در صنعت بیمه به منظور رسیدگی به صورت‌های مالی شرکت، رسیدگی به گزارش مدیران و بازرسان شرکت، تقسیم سود نقدی بین سهام داران، تخصیص بخشی از سود شرکت به سرمایه گذاری‌های آتی و پروژه‌های عمرانی و… در بازه از زمانی اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه می‌کنند


برای تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه، حضور حداقل بیش از نیمی از سهامداران به نسبت تعداد سهام شرکت، ضروری می‌باشد و برای تصمیم گیری‌های مجمع، اتفاق نظر اکثریت آراء سهامداران حاضر در جلسه رسمی، معتبر خواهد بود. حال با توجه به ضرورت این امر، در این گزارش مروری بر آخرین وضعیت برگزاری مجامع شرکت‌های بیمه‌ای خواهیم داشت.


برگزاری مجمع عمومی عادی بیمه البرز در نیمه تیر ماه


در روز دوشنبه ۱۳ تیر ماه سال جاری مجمع سالانه بیمه البرز به ریاست مجید علی‌پناهی، رئیس هیات‌مدیره بیمه البرز و با حضور ۷۷ درصد از سهامداران برگزار شد، عملکرد هیات‌مدیره، ترازنامه و صورت‌های مالی این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ از سوی صاحبان سهام حاضر در جلسه تصویب شد و سود خالص شرکت معادل ۶۱۷ و ۰۴۶ و ۱۱ میلیون ریال اعلام که ۱۳۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شد و مابقی به افزایش سرمایه اختصاص یافت.


براساس گزارش هیات‌مدیره، شرکت بیمه البرز در سال گذشته ۶۸ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال حق بیمه تولید و ۳۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده و سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت بیمه البرز در سال گذشته رشد داشته و به ۴۶۱ و ۳۶۷ و ۱۳ میلیون ریال رسیده است.


محسن پورکیانی، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش کارکنان و شبکه فروش، بیمه البرز در سال گذشته عملکرد خوبی داشته و توانسته است به رشد ۵۸ درصدی در تولید حق بیمه برسد که در مقایسه با رشد ۴۱ درصدی صنعت رقم مطلوبی به شمار می‌رود همچنین نسبت خسارت بیمه البرز ۵۲.۸ درصد بوده که در قیاس با رشد ۵۶.۴ درصدی صنعت، نشان از مدیریت بهینه عملیات بیمه‌گری شرکت دارد و به این ترتیب حق بیمه سرانه کارکنان بیمه البرز نیز رشد مطلوبی داشته و با افزایش ۵۳ درصدی از ۳۴ میلیارد ریال در سال ۹۹ به ۵۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.


به گفته نایب رییس هیات مدیره شرکت بیمه البرز، توسعه فروش و گسترش کانال‌های فروش الکترونیک، فروش بیمه‌نامه‌های خرد و افزایش فروش بیمه‌نامه‌های زندگی، ایجاد توازن و بهینه‌سازی پرتفوی شرکت از پرتفوی سودده بازار، تحول دیجیتال، افزایش نفوذ فناوری اطلاعات، مدیریت بهینه منابع مالی، وصول مطالبات، سرمایه گذاری بهینه، استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه و افزایش سرمایه از محل سود انباشته از برنامه‌های بیمه البرز در سال جاری است.


مجمع عمومی با توجه به عملکرد و سودآوری مناسب در عملیات بیمه‌گری مجوز افزایش سرمایه ۴۳ درصدی از رقم ۲۸.۸۴۸ هزار میلیارد ریال به ۳۵.۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه را به هیات مدیره تنفیذ نموده واین افزایش سرمایه باعث خواهد شد بیمه البرز در رتبه اول سرمایه شرکت‌های خصوصی قرارگرفته و جایگاه و ارزش برند آن در صنعت افزایش یابد.


آنچه در مجمع عمومی سالیانه بیمه معلم گذشت


در روز ۲۱ تیر ماه سال جاری «محمدابراهیم تحسیری»، مدیرعامل بیمه معلم در مجمع سالیانه این شرکت با اشاره به برنامه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به تاکیدی که در مجمع عمومی امسال صورت گرفت و در راستای برنامه استراتژیک شرکت، توانمند سازی شبکه فروش در مسیر پرتفوی‌های خرد و رشته‌های کم ریسک بیش از پیش در دستور کار قرار دارد.


وی با تاکید بر افزایش پرتفوی مستقل شرکت ضمن تاکید بر لزوم تعاملات مناسب با سهامداران درعین حال اذعان داشت: با سهامداران تعاملات حسنه و گسترده‌ای داریم، اما تلاش می‌کنیم بین پرتفوی سهامداری و مستقل توازن ایجاد کنیم.


«غلامرضا حیدری کرد زنگنه» رییس هیئت مدیره بیمه معلم با اشاره به برنامه‌های ۱۴۰۱ بیمه معلم گفت: تمدید پرتفو‌های بزرگ شرکت به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی در دستور کار قرار دارد. در همین زمینه پرتفوی‌های سازمان و نهاد‌های بزرگ، با رقمی قابل توجه را تمدید کردیم.


غلامرضا حیدری کردزنگنه به فعال سازی شعب در سراسر کشور اشاره کرد و‌گفت: ما نگاه هلدینگی به شعب داریم و در این راستا افزایش سودآوری آن‌ها را ارزیابی می‌کنیم. افزایش توانگری بیمه معلم به سطح یک از مهمترین اقدامات بود که با تمهیداتی که اندیشیده شده این روند در سال ۱۴۰۱ بهبود خواهد یافت.


عضو هیئت مدیره شرکت بیمه معلم با اشاره به ضرورت ایجاد توازن در پرتفوی سهامداری و مستقل بیمه معلم گفت: تلاش می‌کنیم که طبق سنداستراتژیک شرکت تنوع بیمه‌گذاران را افزایش دهیم.


وی در ادامه به توسعه ضریب نفوذ بیمه عمر در شرکت بیمه معلم اشاره کرد و گفت: راه نجات شرکت‌های بیمه تمرکز بر فروش بیمه‌های عمر و پس انداز و مستمری است.


سیدعمادالدین قاضوی از طرح جدید مستمری آنی بیمه معلم خبر داد و گفت: طرح جدیدی در قالب بیمه‌های عمر و زندگی داریم که مجوز آن را از بیمه مرکزی دریافت کردیم تحت عنوان مستمری آنی، به طوریکه افرادی که در این بیمه نامه سپرده گذاری می‌کنند به سرعت مستمری دریافت می‌کنند. در راستای توسعه بیمه‌های عمر برای سال ۱۴۰۰ نیز ۳۰ درصد سود مشارکت در منافع پرداخت شد.


دعوت سهام‌داران به مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه کوثر


بیمه کوثر از جمله شرکت‌های بیمه‌ای مطرح حاضر در صنعت بیمه ایران محسوب می‌شود که قرار است مجمع سالیانه آن در وز سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در هتل بزرگ ارم تهران برگزار شود.


سهام‌داران یا نمایندگان قانونی آنان می‌توانند با ارائه تصویر کارت ملی و شناسنامه و دریافت برگه ورود به سالن، مشروط بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مجمع عمومی شرکت کنند. همچنین در زمان برگزاری مجمع، امکان پخش زنده و حضور مجازی برای سهامداران از طریق تارنمای بیمه کوثر به نشانی www.kins.ir فراهم شده است.


مصطفی مقصودی بررسی و تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و تصمیم‌گیری درباره تقسیم سود سهام و تخصیص اندوخته‌ها را پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی مهمترین موضوع این مجمع دانست و افزود: انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، تعیین حق حضور و تصویب پاداش اعضای هیئت‌مدیره، تصویب حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره، انتخاب محاسب فنی رسمی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌ها از دیگر بند‌های دستور جلسه است که در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه کوثر بررسی و نهایی خواهد شد. البته امکان طرح و بررسی سایر موضوعاتی که در صلاحیت این مجمع باشد نیز وجود دارد.


افزایش سهم بازار بیمه رازی در سال ۱۴۰۰

بیمه رازی از دیگر شرکت‌های بیمه‌ای به نام حاضر در صنعت بیمه است که اواخر هفته گذشته یعنی پنجشنبه ۲۳ تیر ماه مجمع سالیانه خود را برگزارکرده بود.


«علی جباری» مدیرعامل بیمه رازی در مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۰ شرکت که با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران در ساختمان مرکزی بیمه رازی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه در شرکت بیمه رازی رخ داد که منجر به رشد شاخص‌های مالی و عملکردی شرکت شد.


او با تاکید بر اینکه سال گذشته سال خاصی برای شرکت بیمه رازی بود، ادامه داد: شرکت بیمه رازی طی شش مرحله با افزایش سرمایه به سرمایه فعلی رسید که در آخرین مرحله افزایش سرمایه شرکت به رقم ۱۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.


دکتر جباری در کنار اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه تکیه بر سرمایه انسانی شرکت را نقطه عطف بیمه رازی دانست و یادآور شد: سرمایه انسانی جوان در کنار شبکه فروش ریشه‌های اصلی شرکت هستند و با تکیه بر توان این عزیزان شرکت در مسیر تعالی و رشد قرار گرفته است.


مدیرعامل بیمه رازی سیاست اصلی شرکت بیمه رازی را حمایت از شبکه فروش، ترویج فرهنگ بیمه و معرفی بیمه‌های جدید در شهر‌های مختلف کشور بیان کرد و یادآور شد: شرکت بیمه رازی در سال گذشته در کنار پوشش بیمه‌های خرد، شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور را نیز تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار داده است.


علی جباری در رابطه با عملکرد شرکت بیمه رازی خاطرنشان کرد: سهم تولید حق بیمه شرکت بیمه رازی در سال ۱۴۰۰ با رشد منطقی به دو درصد بازار رسیده و این در حالی است که این شرکت رشد حق بیمه ۵۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از آن خود کرده است و در کنار آن درآمد این شرکت در مدت مورد نظر ۶۹ درصد رشد داشته است.


او با اشاره به عملکرد بیمه رازی یادآور شد: بیمه رازی در تمام شاخص‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ روند رشد را به ثبت رسانده و این در حالی است که عملکرد بیمه رازی نسبت به میانگین صنعت از شرایط مطلوبتری برخوردار بوده است.


مدیرعامل بیمه رازی رویکرد هیئت مدیره را افزایش سهم بازار در بیمه‌های پربازده قلمداد کرد و در این زمینه به رشد بیمه باربری به میزان ۲۲۲ درصد اشاره کرد.


دکتر جباری ادامه داد: شرکت بیمه رازی توانست با دریافت مجوز قبول اتکایی توان رقابت در بازار‌های مختلف و جدید را از آن خود کند و در کنار آن با تکیه بر پنج چرخش استراتژیک، رویکرد‌های این شرکت در بازاریابی تهاجمی و مشتری مداری جز اولویت‌های این شرکت قرار گرفته است.


گفتنی است سید محمدکریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در مجمع عمومی سالیانه بیمه رازی با تاکید بر مطلوب بودن روند اداره شرکت بیمه رازی و توجه ویژه این شرکت به سهامداران، از زحمات ارزشمند مدیرعامل و هیات مدیره بیمه رازی تقدیر کرد.


رشد سودآوری ۱۳۶۵درصدی بیمه حافظ


بیمه حافظ از دیگر شرکت‌های بیمه‌ای است که مجمع سالانه خود را به مانند شرکت بیمه رازی در هفته سوم تیر ماه سال جاری برگزار کرده است. در این جلسه که با حضور حداکثری اعضا برگزار شد و با اعلام خبر افزایش سودآوری ۱۳۶۵درصدی و ارتقاء سرمایه به پانصد میلیارد ریال از عملکرد مطلوب هیات مدیره تقدیر شد.


در این مجمع محمود دودانگه رئیس هیات مدیره و رئیس مجمع با ارائه گزارشی از ارتقاء توانگری مالی از سطح دو با ۷۲ درصد به سطح یک با صد و ده درصد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود این ارتقا برای سال آتی تا صد و هفتاد درصد قابل بهبود است.


وی با اشاره به پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال خسارت و تسویه کلیه پرونده‌های آماده پرداخت اظهار داشت اصلاح ترکیب پرتفو از جمله اقدامات مهمی است که در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت.


دودانگه همچنین کاهش ضریب خسارت از ۱۱۴ درصد در سال ۹۹ به ۵۶ درصد در سال مالی ۱۴۰۰ و نیز کاهش سهم ثالث از کل سبد بیمه گری شرکت از ۷۱ درصد به ۵۴درصد طی دو سال مالی را از دستاورد‌های مهم شرکت دانسته و تایید کرد هدف گذاری­های محقق شده در سال مالی گذشته می­تواند زیر بنای مناسبی برای جهش عملکرد شرکت در سال آتی باشد.


گفتنی است در گزارش هیات مدیره، از افزایش سرمایه سال آتی از پانصد میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال به عنوان هدف اصلی رونمایی شد.


مجمع عمومی عادی بیمه باران برگزار شد

امروز (۲۶ تیر ماه) هم بیمه باران مجمع عمومی سالانه خود را برگزار کرد؛ در این جلسه با حضور محمدرضا مدیری نایب‌رئیس هیأت‌مدیره بیمه باران به عنوان رئیس جلسه، علیرضا هادی مدیرعامل به عنوان منشی جلسه، محمد غلامرضایی عضو هیات‌مدیره و معاون بازاریابی و فروش و سید مصطفی حسن‌زاده به عنوان ناظران، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی برگزار شد، با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا به صورت زنده نیز برای آن دسته از سهامدارانی که نتوانستند در آن حضور پیدا کنند، پخش شد تا در جریان کامل مصوبات قرار بگیرند.


مدیرعامل بیمه باران در ادامه نشست، ضمن تشریح گزارش‌های فعالیت‌های شرکت در سال گذشته، تازه‌ترین تحولات و جزئیات از روند عملکرد شرکت را ارائه کردند.


سپس، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت گزارش خود را قرائت کرد و پس از ارائه پاسخ‌های لازم در مورد بند‌های گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹اسفند ۱۴۰۰ مصوب شد.

همچنین با رای اکثریت سهامداران، روزنامه ابراربه‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار رسمی، انتخاب شد. در پایان مجمع سالیانه بیمه باران، سهامداران و حاضران به پرسش و پاسخ و رفع ابهامات پرداختند


مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت بیمه آسماری، برگزار شد


در ابتدای این جلسه که ریاست آن بر عهده «بهزاد ایثاری» رئیس هیات مدیره شرکت بود و با حضور ۹۴٫۲۳ درصد سهامداران و یا نمایندگان قانونی آن‌ها برپا شد، «آیت کریمی» نایب رئیس هیات مدیره شرکت و سرپرست شرکت بیمه آسماری با ارائه گزارشی از عملکرد مالی بیمه آسماری در سال مالی مورد بررسی، حق بیمه تولیدی این شرکت در سال ۱۴۰۰ را بیش از چهار هزار و ۱۰ میلیارد ریال و رشد حق بیمه تولیدی در مقایسه با سال قبل آن را ۶۲ درصد اعلام کرد. به گفته نائب رییس هیات مدیره، شرکت بیمه آسماری قصد دارد در سال جاری با تمرکز بر اقداماتی، چون تحول دیجیتال، بالا بردن ضریب امنیت شبکه، ارتقای قابلیت تحقیق و توسعه و نیز افزایش سرمایه، کیفیت خدمات شرکت را بیش از پیش افزایش دهد.


در ادامه این نشست، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت درباره عملکرد مالی بیمه آسماری در سال مالی ۱۴۰۰ قرائت شد و به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید. همچنین سود انباشته قابل تقسیم شرکت ۲۶۰ میلیارد ریال شناسایی و مقرر شد ۱۰ درصد آن به صورت نقدی میان سهامداران تقسیم شود تا مابقی آن به افزایش سرمایه شرکت تخصیص یابد. شرکت وانیا نیک تدبیر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه رسمی شرکت در سرزمین اصلی و روزنامه اقتصاد کیش در مناطق آزاد برای انتشار اطلاعیه‌ها انتخاب شدند.


سهامداران بیمه‌های ملت، دانا و آرمان در انتظار مجمع سالانه


به گزارش بازارنیوز، حال تنها سهامداران بیمه‌های ملت، دانا و آرمان هستند منتظر تشکیل مجموع عمومی شرکت متبوع خود هستند. بر اساس آخرین بررسی‌ها قرار است مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دانا رأس ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۰۴/۲۹/ ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد


بیمه آرمان در زمره شرکت‌هایست که قرار است ۲۴ ساعت پس از برگزاری مجمع سالانه بیمه بیمه دانا، یعنی در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بیمه آرمان واقع در تهران، بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی جنوبی، پلاک ۴، مجمع عمومی سالانه خود را برگزار کند.


به نظر می‌رسد که بیمه ملت آخرین شرکت بیمه‌ای باشد که اقدام به برگزاری مجمع سالانه خود در واپسین روز‌های خود می‌کند؛ قرار است جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ملت ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ برگزار شود.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: