bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در چهارمین هفته از تیر ماه ۱۴۰۱، بازار‌های بازدهی منفی را به ثبت رسانده‌اند؛ در این هفته بازار ارز با ثبت بازدهی منفی ۰.۲۱ درصد و همچنین بازار طلا با بازدهی منفی ۱.۸۱ درصد، به ترتیب کمترین و بیشترین بازدهی منفی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده‌اند.

بازار سرد طلا در تابستان/ طلا و سکه ارزان‌تر می‌شوند؟

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ وضعیت بازدهی بازار‌های مالی ایران در آخرین هفته تیر ماه ۱۴۰۱ نشان از این دارد که در این مدت سرمایه‌گذاران هر چهار بازار ارز، سکه، طلا و بورس شاهد ریزش بوده‌اند.


بازار ارز در چهارمین هفته از تیر ماه سال ۱۴۰۱ افت، ۰،۲۱ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر بازار ارز با ثبت این میزان بازدهی، کمترین آورده منفی را در میان دیگر بازار‌های مالی به ارمغان آورده است؛ این بازار هفته گذشته، ۰،۱۸ درصد رشد کرده بود، اما در این هفته با ریزش بیشتری همراه بوده است.


قیمت دلار در بازار آزاد نیز در این هفته نوسانی و روندی کاهشی داشت. برخی از تحلیل‌گران اقتصادی این نوسان قیمت را ناشی از سفر‌های اخیر رهبران کشور‌های ترکیه و روسیه و گفتگو درباره سرنوشت مذاکرات برجام عنوان کرده‌اند.


مضاف بر بازار ارز، بازار طلا نیز در هفته چهارم تیر ماه بازدهی منفی را به همراه داشته است. در واپسین هفته تیر ۱۴۰۱، بازار طلا هفته با ثبت بازدهی مفی۱.۸۱ درصد بیشترین افت را در میان دیگر بازار‌های مالی به خود اختصاص داده است. طلا در هفته گذشته نیز ۰،۲۸ درصد بازدهی منفی، را تجربه کرد

بازار سرد طلا در تابستان/ طلا و سکه ارزان‌تر می‌شوند؟
گفتنی است که قیمت طلا در روز پنجشنبه، به یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۸۹ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۲۳ تیر، یک میلیون و ۳۸۰ هزار و ۲۰ تومان معامله می‌شد.


در سوی دیگر بازار طلا، خریداران بازار سکه در چهارم تیر ماه همچون هفته گذشته با بازدهی منفی رو به رو بودند. بازار سکه در این بازه زمانی، بازدهی منفی۱،۶۶ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که بازار سکه هفته گذشته با ۰،۳۳ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را در میان بازار‌های مالی تجربه کرده بود. در طول یک ماهه اخیر بازار‌های طلا و سکه اغلب با بازدهی منفی رو به رو بوده‌اند.


قیمت سکه طرح جدید در روز پنجشنبه ۳۰ تیر، ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد. لازم به ذکر است که سکه هفته پیش ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت داشت. بازار سکه در این هفته به مانند بازار ارز نیز روندی نوسانی داشت، به گونه‌ای که سکه طرح جدید که در ابتدای هفته در کانال ۱۵ میلیون تومانی بود، به سطح ۱۴ میلیون تومانی سقوط کرد. قیمت سکه طرح قدیم نیز در محدوده ۱۴ میلیون و ۳۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان نوسان داشت. هر دو طرح سکه، هفته را افزایشی به پایان رساندند.


در پایان، بازار سرمایه نیز به مانند دیگر بازار‌های مالی در هفته چهارم تیر ماه با بازدهی منفی مواجه شده است به طوری که شاخص کل بورس در هفته چهارم تیر ماه همچنان به مانند هفته گذشته، روند کاهس را سپری کرد. بازار سرمایه، هفته جاری را در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۹۸ واحد به پایان رساند.


شاخص کل بازار بورس بورس در آخرین روز کاری هفته چهارم تیر ماه، با رسیدن به سطح یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد افت ۱،۲۲ درصدی را به ثبت رسانده است. بورس در هفته گذشته با افت ۰،۸۴ درصدی شاخص کل همراه شد که بیشترین بازدهی منفی در میان بازار‌های مالی بود.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: