bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران گفت: سرریز جمعیتی معطوف به شهر‌های عمران جدید است و تامین و ارائه خدمات عمومی و اجتماعی شهروندان به صورت مطلوب امری ضروری است.

علیرضا جعفری شامگاه جمعه در حاشیه سفر رییس جمهور به استان مرکزی افزود: موضوع ایجاد و تامین مسکن به عنوان طرح اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است، اما مسکن سازی صرف دستور کار نیست و اجرای طرح سکونتگاه مطلوب مبتنی بر الگوی تحول و پیشرفتی که در الگوی ایرانی اسلامی مطرح است دستور کار است.

وی تاکید کرد: همزمان با ایجاد سکونتگاه فردی به دنبال ایجاد مسکن اجتماعی نیز هستیم که ارائه خدمات مورد نیاز شهر، در کنار ساخت مسکن شهرسازی مورد توجه و اولویت دار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران اظهار داشت: تکمیل کمبود سرانه‌ها که در دولت‌های قبل شکل گرفته در دستور کار است و همزمان با اولویت ساخت مسکن، تامین زیرساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی عمومی آموزشی و فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

جعفری بیان کرد: واگذاری قطعه زمین ۹۸ هکتاری شهر مهاجران در حوزه نهضت ملی مسکن است که بر اساس طرح تفضیلی این منطقه و در کنار طرح‌های مسکونی در حال اجرا است و تهیه زیرساخت‌های عمومی دستور کار است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح، استفاده از تعریف بسته‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی مورد استقبال است.

جعفری گفت: در خصوص مصوبات سفر استانی پیشنهاداتی از مراجع مختلف صورت گرفته، اما اولویت ما تامین مطالبات مردم است که باید، تمام این مباحث در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی نیز بیان کرد: در میزگرد‌های ستاد مردمی وزارت راه و شهرسازی در سفر استان مرکزی، ۴۴ نفر از مدیران ارشد وزارتخانه ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حضور دارند تا ظرف ۲ روز مشکلات مردم پیگیری می‌شود.

حسین مذنب افزود: مباحثی نیز در خصوص تغیر کاربری و الحاق به محدوده شهر مطرح شد که اکنون پیگیری هابی به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سه نشست با محوریت رییس جمهور انجام و پیگیر مسائل هستیم گفت: ستاد ارتباطات متشکل از مجموعه شهر‌های عمران جدید کشور، سازمان راهداری، بنیاد مسکن، معاونت شهرسازی سازمان ملی است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: برای تامین اعتبارات، پیش نویسی از سوی نمایندگان رییس جمهور در شهرستان‌های مختلف نهایی می‌شود.

وی تاکید کرد: محله‌های رسول آباد، ولی آباد صالح آباد جزو دغدعه‌های مردم بوده که رفع مشکلات این مناطق دستور کار است و در صورت علاقمندی مسئولان استانی، شورای عالی معماری و شهرسازی بر اساس نظر استان این مهم را تعیین تکلیف می‌کنند.


/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: