bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

کدام حرفه‌ها در بندرعباس بیشترین درآمد را دارند؟

بندرعباس از شهرهای مهم حوزه بازرگانی و صنعت ایران است. این شهر که بزرگ‌ترین بندر ایران است، اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برای کشور دارد. باتوجه به اهمیت گردشگری و نقش مهمی که بندرعباس در اقتصاد ایران دارد، فرصت‌های شغلی متنوعی برای ساکنین این منطقه فراهم شده است. اگر به دنبال استخدام در مشاغل پردرآمد بندرعباس هستید با ادامه این مقاله همراه باشید. در این مطلب به معرفی تعدادی از مشاغل پردرآمد در استخدام بندرعباس و میزان حقوق و دستمزد آن‌ها می‌پردازیم.

پردرآمدترین مشاغل بندرعباس در سال 1401

باتوجه به وجود دو بندر مهم صادرات و وارد کشور در بندرعباس، جذابیت منطقه برای گردشگران، تنوع آبزیان و قرارگیری در منطقه اقتصادی تنگه هرمز، فرصت‌های شغلی متنوعی برای ساکنین این منطقه فراهم شده است. برای مشاهده آگهی‌های استخدام بندرعباس و برترین فرصت‌های شغلی این منطقه صفحه کار در بندرعباس با حقوق بالا را ببینید.

در ادامه تعدادی از پردرآمدترین مشاغل بندرعباس را به شما معرفی می‌کنیم.

فروشنده و بازاریاب

یکی از شغل های پردرآمد خصوصا در بندرعباس، شغل فروش و بازاریابی است. یک فروشنده حرفه‌ای در بندرعباس بسته به میزان تجربه و توانایی در فروش، شرکت و نوع محصول آن به طور متوسط بین 8 تا 13 میلیون تومان درآمد ماهانه دارد. از آنجایی که صنایع و کارخانجات بزرگی در بندرعباس فعالیت دارند، همواره نیاز و تقاضا برای نیروی فروش ماهر در بازار کار بندرعباس زیاد است و این شغل از بازار کار خوب و درآمد بالا برخوردار است.

درآمد مدیر فروش در این منطقه به 20 تا 25 میلیون تومان در ماه می‌رسد. کسب درآمد بالا و عدم نیاز به داشتن مدرک تحصیلی باعث شده تا افراد زیادی در بندر عباس به دنبال فعالیت در حوزه فروش و بازاریابی باشند.

فروش و تعمیرات لوازم خانگی

فروش و تعمیرات لوازم منزل از شغل های پردرآمد بندرعباس است. برای ورود به این حوزه کافی است دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای را گذرانده و یا مدتی در تعمیرگاه لوازم خانگی به عنوان دستیار و کارآموز مشغول به کار شوید. با توجه به اینکه فروش و تعمیر لوازم خانگی درآمد بسیار خوبی دارد می‌توانید پس از مدتی فعالیت، سرمایه لازم برای راه‌اندازی فروشگاه خودتان را به دست بیاورید. از مزایای این شغل در کنار درآمد خوب، عدم نیاز به مدرک تحصیلی و ورود آسان به آن است.

حسابدار

شرکت‌های مختلف و صنایع بزرگ بندرعباس به دنبال استخدام حسابدار هستند. این شغل علاوه بر تقاضای بالا در بازار کار، درآمد بسیار خوبی نیز دارد. یک حسابدار مالی در بندرعباس ماهانه تا 12 میلیون تومان درآمد دارد. شرکت‌های معتبری مثل تپسی، گلدیران، صباح، و شرکت‌های حوزه حمل و نقل و انرژی به دنبال استخدام حسابدار مالی هستند.

صید و فروش آبزیان

وجود دو بندر مهم صادرات و واردات در بندرعباس و تنوع آبزیان این منطقه باعث شده تا فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در این حوزه برای ساکنین آن فراهم شود. مجتمع بندری شهید رجایی که به دروازه طلایی اقتصاد ایران معروف است، از بنادر مهم جهت صادرات کالا و آبزیان است. به طور کلی پرورش و صید ماهی از مشاغل رایج و پردرآمد بندرعباس بوده و در مقایسه با میزان سرمایه گذاری مورد نیاز، سود بالایی دارد.

تولید محتوا

یکی از مشاغل پردرآمدی که بدون در نظر داشتن موقعیت جغرافیایی می‌توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید، شغل تولید محتوا است. اگر به دنبال پیدا کردن کار اینترنتی هستید این شغل مناسب شماست. شما می‌توانید به صورت حضوری و تمام وقت در این حوزه مشغول به کار شده و یا به صورت دورکار و پروژه‌ای در این حوزه فعالیت کنید. کسب درآمد خوب از این حوزه بستگی زیادی به تقویت مهارت های نویسندگی و کسب اطلاعات جدید و به‌روز بودن دارد.  شما می‌توانید در شهر خودتان از سراسر ایران پروژه گرفته و به صورت دورکار با شرکت‌های مختلف همکاری کنید. میزان درآمد از این حوزه به تعداد و نوع پروژه‌هایی که می‌گیرید بستگی دارد، اما به طور متوسط یک نیروی تولید محتوای تمام وقت ماهانه بین 6 تا 9 میلیون تومان درآمد دارد.

فروش صنایع دستی

فروش صنایع دستی از مشاغل پردرآمد و مناسب برای خانم ها و آقایان است. شهر بندرعباس از مقاصد مهم گردشگری است و صنایع دستی متنوع و شناخته شده‌ای دارد. صنایع دستی و مشاغل خانگی خصوصا بین خانم‌ها در بندرعباس بسیار مورد استقبال بوده و امکان کسب درآمد بالا از آن‌ها وجود دارد. از مهم‌ترین صنایع دستی بندرعباس می‌توان به سوزن دوزی، حصیربافی، قالی بافی، بادله دوزی، خرسک بافی و گلابتون دوزی اشاره کرد. 

در کنار صنایع دستی، مشاغل خانگی مثل بسته بندی و فروش میوه خشک، خرما، ارده و مسقطی نیز منبع درآمد بسیار خوبی برای خانم‌ها در بندرعباس است.

برنامه‌نویس بک‌اند

برنامه نویس بک‌اند یا Back-End Developer از موقعیت‌های شغلی پردرآمد حوزه تکنولوژی است. شرکت‌های فناور در سراسر ایران به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای مشاغل مرتبط با حوزه تکنولوژی امکان دورکاری و انجام کار به صورت فریلنس است. با توجه به این موضوع، به عنوان یک برنامه نویس این امکان را دارید تا در شهر خودتان از سراسر ایران پروژه گرفته و درآمد بسیار خوبی از این حوزه کسب کنید. یک برنامه نویس بک‌اند به طور متوسط ماهانه بین 10 تا 25 میلیون تومان درآمد دارد.

جمع بندی

عموما مشاغل آزاد در بندرعباس سطح درآمد بالاتری داشته و بیشتر مشاغل پردرآمد این منطقه از دسته کارهای آزاد و سنتی هستند. با این وجود، تعدادی از مشاغل در استخدام بندر عباس، حقوق و دستمزد بالایی داشته و از مشاغل پردرآمد استخدامی به شمار می‌آیند. در این مقاله نگاهی داشتیم به پردرآمدترین مشاغل آزاد و استخدامی بندرعباس که می‌تواند به شما در انتخاب شغل مناسب‌تان کمک کند.  

برچسب ها: بندرعباس ، گردشگری ، درآمد
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: