bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

ورق پانچ استیل ورقی است که روی آن سوراخ هایی ایجاد شده است. برای سوراخ کردن این ورق ها از دستگاه های مختلفی مثل پرس یا لیزر و سی ان اسی استفاده می شود. سوراخ ها به طول کامل کاربری ورق های استیل را تغییر می دهند. این ورق ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک جایگاه خود را در صنایع گوناگون پیدا کرده اند. برای تهیه هر نوع ورق استیل در ابتدا باید به محیطی که قرار است در آن به کار برده شود توجه کرد.

ورق پانچ استیل چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

تعریفی از ورق پانچ استیل

ورق پانچ استیل را از ورق ساده تهیه می کنند. تنها تفاوت آنها با ورق های دیگر در سوراخ هایی است که روی آنها ایجاد می کنند. این سوراخ ها ورق ها را به صورت مشبک در می آورند. برای ایجاد سوراخ ها به طور معمول از دستگاه های مخصوص مثل پرس، لیزر و سی ان سی استفاده می کنند. این ورق ها علاوه بر پانچ استیل، به شکل های پانچ سیاه که با نورد گرم درست می شوند، پانچ روغنی که با نورد سرد ایجاد می شوند، پانچ گالوانیزه و پانچ ck45 در بازار موجود هستند. هر کدام از نوع ورق ها با توجه به ویژگی هایی که دارند کاربردهای فراوانی را در صنایع گوناگون پیدا کرده اند.

ورق پانچ استیل را می توان در دسته پرکاربردترین ها در میان آنها قرار داد. اندازه، نوع و تراکم سوراخ ها با توجه به کارکرد ورق ها روی آنها ایجاد می شوند. سوراخ ها شکل های زیادی روی ورق ها دارند. چشمه ورق در زمان تهیه این ورق ها اهمیت بسیار زیادی دارد. منظور از چشمه ورق اندازه سوراخ ها است. اندازه آنها به طور معمول بر حسب میلی متر محاسبه می شود. به عنوان مثال، ورق های پانچ چشمه 5 در اصطلاح به ورق هایی گفته می شود که قطر سوراخ آنها 5 میلی متر باشد.

 

 

کاربردهای گوناگون ورق های پانچ استیل

ورق پانچ استیل را علاوه بر صنایع در دکوراسیون داخلی و خارجی نیز استفاده می کنند. پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی و همچنین ساخت ماشین آلات صنعتی جایی است که این ورق ها کاربرد خود را پیدا کرده اند. برای ساخت لوازم خانگی و کشتی سازی نیز از این ورق ها در قسمت های مختلف استفاده می شود. آزمایشگاه ها مکان های دیگری هستند که این ورق ها در آنها کاربردهای متنوعی دارند. برای ایجاد حفاظ در دکل های مخابراتی و نیروهای برق، ساخت تابلوهای فلزی و ساخت صفحات نرده ای و حفاظ مناطق نظامی و زندانی نیز می توان از این ورق ها استفاده کرد.

کاربرد ورق پانچ استیل به موارد گفته محدود نمی شود. برای خشک کردن حبوبات، درست کردن کندوها، تهویه سیلوها، پرس آبمیوه و سبزیجات در صنایع غذایی و همچنین ساخت قالب های پنیر در صنایع لبنیاتی نیز از آنها استفاده می شود. حتی در ساخت انواع صافی قهوه هم می توانند کاربرد داشته باشند. برای ساخت صفحه های جدا کننده باطری، لوله های سوزاندن گازهای مایع، ساخت انواع فیلتر هوا و روغن، صافی آب و سانتریفیوژها در صنایع مختلف هم کاربرد دارند. برای ساخت لوله های صدا خفه کن و پره های رادیاتور و انواع شبکه های تهویه نیز از آنها استفاده می شود. آنها را در معماری ساختمان ها برای کاور کردن ستون ها، ساخت عایق صوتی سقف، پنل های آکوستیک و کف پله و در نمای ساختمان نیز به کار می برند.

ورق پانچ استیل چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

تهیه ورق پانچ استیل

برای تهیه ورق پانچ استیل باید به کارایی آن توجه شود. قیمت این ورق ها با نوسانات بازار ارز روزانه دچار تغییر می شود. ورق های تهیه شده از گریدهای مختلف استیل دارای قیمت های مختلفی هستند. ضمن این که این ورق ها در ابعاد و ضخامت های متفاوتی در بازار موجود هستند. انتخاب درست این ورق ها در صنعت مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. نوع آلیاژ به کار رفته در ساخت ورق ها نیز در قیمت نهایی آنها اثرگذار خواهد بود. پیش از تهیه این ورق ها لازم است که اطلاعات کافی درباره آنها به دست آورده شود. کمک گرفتن از افراد متخصص این حوزه  مانند کارشناسان فروش ابازرگانی استیل خانی (https://steelkhani.com ) در تهیه انواع ورق ها خالی از لطف نخواهد بود. راهنمایی از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، موجب می شود که دست کم انتخاب نادرستی صورت نگیرد و زیان های مالی به دنبال نداشته باشد.

 

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: