bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متقاضیان وام در مرحله وثیقه مشکل پیدا می‌کنند، در حالی که اگر بانک‌ها سهام را به عنوان وثیقه بپیذیرند، رونق خوبی در کسب و کار مردم روی می‌دهد.

فتح الله توسلی، با اشاره به بحث وثیقه گذاری سهام، گفت: یکی از مشکلاتی که مردم در بانک‌ها و مراکزی که به شکلی به وام نیاز دارند، همان وثایق هستند. فردی می‌خواهد پنج یا ده میلیون وام دریافت کند به وی می‌گویند برای ضمانت وام، کارمند رسمی بیاورید یا سند خانه بیاورید همه جا که دسترسی به ملک نیست یا ملک سند ندارد و سند آن مشاعی است و سند رسمی نیست یا طرف جایی کار می‌کند که کار قراردادی است و فیش حقوقی اش از طرف بانک قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه این موارد باعث می‌شود که فردی که پیگیری می‌کند وام یا تسهیلاتی دریافت کند، در مرحله وثیقه قفل شود، در حالی که سهام یک موضوع ثبت شده است، اگر سهام را به عنوان وثیقه بپذیرند، اتفاق مثبت و مبارکی است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از سهام در اختیار دولت است و دولت می‌تواند آن را مسدود و غیر قابل برداشت کند و سود آن را نیز خود دولت مدیریت می‌کند و می‌تواند سود را با هماهنگی به آن فرد یا بانک بدهد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: مجلس از موضوع توثیق سهام برای وام حمایت می‌کند و اگر نیاز به اصلاح قانون باشد و دولت یا قوه قضاییه در این زمینه لایحه ارائه بدهند، ما آن را تصویب می‌کنیم یا حتی اگر نیاز به طرح باشد آن را تدوین و ارائه می‌کنیم.

/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: