bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
گمرک ایران از دپوی یک میلیون قوطی شیرخشک خبر داد. چراکه واردکننده کالا از ترخیص آن اجتناب می‌کند. رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد می‌گوید که بدون تخصیص ارز صاحب کالا نمی‌تواند این محموله را ترخیص کند. زیرا ممکن است به او ارز ندهند.

به گزارش بازارنیوز، دارو و اقلام سلامت محور و از جمله شیرخشک‌های رژیمی جزو آن دسته از کالا‌های اساسی قرار دارند که صاحب کالا می‌تواند بدون صدور کدرهگیری بانک جهت تامین ارز، نسبت به ترخیص ۹۰ درصد محموله وارداتی اقدام کرده و ۱۰ درصد باقی مانده را پس از تامین ارز و صدور کد ساتا ترخیص کند، اما ظاهرا با توجه به تردید واردکنندگان در تامین ارز بر اساس نرخ ترجیحی که واردات را بر مبنای آن انجام داده‌اند، نسبت به ترخیص درصدی اقدام نشده است.

اخیرا گمرک ایران از دپوی یک میلیون قوطی شیر خشک خبر داد. این محموله به دلیل تصمیم صاحب محموله در گمرک معطل است. خواسته واردکننده محموله تعیین تکلیف تامین ارزی و ترخیص بعد از صدور کد رهگیری بانک است.

سید روح ا… لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، درباره این محووله در گفتگویی تصریح کرد: واردکننده می‌تواند بدون کد رهگیری محموله را وارد کند، اما صاحب کالا منتظر اخذ کد رهگیری است. حتی امکان ترخیص درصدی این کالا وجود دارد که باز صاحب کالا امنتاع می‌کند. ترخیص این محموله به محض صدور مجوز‌ها از نظر گمرک امکان‌پذیر است. ما منتظر تصمیم صاحب کالا هستیم.


واردکننده حرف ناحقی نمی‌زند. می‌گوید ارز مرا بدهید تا کالا را ترخیص کنم. زیرا اگر صاحب کالا محموله را ترخیص کند و ارز نگیرد، متحمل زیان قابل‌توجه اقتصادی می‌شود؛ بنابراین صاحب کالا از ترخیص شیرخشک اجتناب می‌کند. بهترین کار برای ترخیص این محموله آن است که سریع‌تر ارز صاحب کالا را بدهند.



/ برنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: