bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
سردبیر یک روزنامه برجسته و اثرگذار آلمانی هشدار داد که این کشور در حال رفتن به سمت یک بحران بزرگ در حوزه انرژی است و قیمت برق هیچ ربطی به واقعیت‌های جامعه ندارد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از راشاتودی، هولگر زشاپیتز، سردبیر روزنامه اقتصادی و مالی دای‌ولت آلمان که یکی از روزنامه‌های مهم و اثرگذار در این کشور محسوب می‌شود، هشدار داد که آلمان در حال رفتن به سمت یک بحران بسیار بزرگ در حوزه انرژی است.

وی در توئیتر نوشت؛ نه تنها قیمت گاز نزدیک به بالاترین سطح خود در تاریخ آلمان قرار دارد، بلکه قیمت برق هم سیگنال افزایشی نشان می‌دهد.

وی با انتشار یک نمودار آن را «نمودار وحشت» نامید که نشان می‌داد قیمت برق به ازای هر مگاوات ساعت در بورس انرژی آلمان به حدود ۴۰۰ یورو رسیده و در صورتی که مصرف‌کنندگان آلمانی بخواهند بر اساس همین قیمت پول برق بدهند، به ازای هر کیلووات ساعت، ۰.۸ یورو باید پول پرداخت کنند که نزدیک به سه برابر میزان کنونی است.


زشاپیتز گفت: چنین افزایش قیمت می‌تواند اثر اجتماعی انفجاری داشته باشد. در چنین شرایطی شرکت‌های تولید نیرو هم نمی‌توانند به شکلی رقابت‌پذیر برق تولید کنند.

تولید برق در آلمان تحت تأثیر قیمت گاز است، زیرا ۱۵ درصد از کل برق این کشور با سوخت گاز تامین می‌شود.

طی سال جاری قیمت گاز در آلمان حدود چهار برابر شده که اصلی‌ترین دلیل آن کاهش صادرات گاز از سوی روسیه بوده است.

کار به جایی رسیده که دولت آلمان ۳۰ درصد از سهام شرکت یونیپر که بزرگ‌ترین تامین کننده نیرو در این کشور به شمار می‌رود را خریداری کرده است، زیرا این شرکت به خاطر کاهش دریافت گاز از روسیه تحت فشار مالی بسیار شدید قرار داشته است.

به گزارش بلومبرگ، شرکت‌های انرژی اروپایی در حال استقراض برای تامین هزینه‌های خود هستند و بدهی آن‌ها در مجموع به ۱.۷ تریلیون دلار رسیده است.



/ فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: