bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
گرگان- حسن زاده، سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری صادرات ۹۵ هزار تن کالا در حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

درویشعلی حسن زاده اظهار کرد: صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد منفی ۲۷ درصدی داشته است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: اما از لحاظ ارزشی افزایش هشت درصدی را شاهد هستیم که نشانگر این مسئله است که کالاهای صادر شده از ارزش افزوده خوبی برخوردار بودند.

وی افزود: به طور کلی در سه ماهه نخست سال جاری ۹۵ هزار تن کالا با ارزش ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزاردلار در بخش های مواد شیمیایی، مواد غذایی، خوراک آبزیان، ید، لوله های آهنی، مواد اولیه بطری، نئوپان و دیگر مورد صادرات داشتیم.

حسن زاده با بیان اینکه در صادرات مواد غذایی مانند پنیر افزایش ۴۰ درصدی را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه صادرات دیگر کالاها افزایش ۱۰۰ درصدی داشتیم.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت انتقال ارز به کشور را یکی از مسائل در حوزه صادرات برشمرد و گفت: از آنجایی که انتقال ارز از طریق سیستم های بانکی وجود ندارد و از روش های دیگر انجام می شود، هزینه و ریسک زیادی دارد.

وی با بیان اینکه رفت و آمد با برخی از کشورها مانند ترکمنستان از مرز اینچه برون بعد از شرایط کرونا هنوز محدودیت هایی دارد، افزود: کشور ترکمنستان در خصوص محدودیت های کرونایی بسیار سخت گیرانه عمل می کند و همین مسئله سبب شده که در صادرات به این کشور با مشکلاتی مواجه باشیم.

حسن زاده با مثبت ارزیابی کردن روند صادرات در سال جاری متذکر شد: خوشبختانه شاهد تسهیل شرایط رفت و آمد با برخی از کشورهای cisهستیم و بدون ویزا می توان تا ۱۴ روز در کشوری مانند قزاقستان اقامت داشت که این شرایط زمینه افزایش بیشتر صادرات را فراهم خواهد کرد.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: