bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: بار‌ها مکان‌های زیرزمینی تولید کالای تقلبی را کشف و به اطلاع مراجع تصمیم گیر رسانده ایم؛ اما همچنان بسیارند کالا‌های تقلبی و بی‌کیفیتی که در بازار به فروش می‌رسند. باید ناظران و مراجع اجرایی سریع‌تر و دقیق‌تر عمل کنند. در حال حاضر ۲۰ درصد از کالا‌های موجود در بازار تقلبی است و این درصد برای جان افراد بسیار گران تمام می‌شود.

مصطفی صفرخانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران در خصوص تولید لوازم یدکی تقلبی بیانکرد: متاسفانه افراد سودجو در مکان‌های زیرزمینی و دور از شهر با برچسب برند‌هایی که سال هاست در تولید نقش ندارند، تولیدات تقلبی خود را روانه بازار میکنند. لوازمی که گاهی منجر به مرگ و یا نقص عضو افراد میشوند.

وی اظهار داشت: تولیدات داخلی خوب، با کیفیت و با استاندارد‌های لازم در کشور وجود دارد. برند‌های معتبری که با تمامی کاستی‌ها و مشکلات تولید، همچنان مقاومت کرده و سعی دارند بهترین باشند؛ اما در کنارشان متاسفانه افراد سودجویی هستند که در مکان‌های زیرزمینی و دور از شهر با برچسب برند‌هایی که سال هاست در تولید نقش ندارند، تولیدات تقلبی خود را روانه بازار میکنند. لوازمی که گاهی منجر به مرگ و یا نقص عضو افراد میشوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران درخصوص ارزیابی‌های مالیاتی این سازمان بیانکرد: تصمیمات یکطرفه و بدونمشورت سازمان امور مالیاتی خلاف جهت اشتغال‎زایی حرکت می‌کند. در جاییکه رهبر کشور بر اشتغالزایی تاکید دارد، سازمان برعکس عمل می‌کند.

صفرخانی ادامه داد: اکثر واحد‌های صنفی تعمیرکاران موتورسیکلت درآمد بسیار ناچیزی دارند و از قشر ضعیف کشورند؛ واحد‌های صنفی کوچک، با سرمایه کم و عموما عیال وار. تمامی خروجی و ورودی‌هایی که از دستگاه پوز صورت می‌گیرد دادوستد نیست؛ اما سازمان امور مالیاتی همه را به یک چوب می‌زند. چگونه در یک واحد صنفی کوچک تعمیر موتور یا دوچرخه، معاملات بزرگ انجام می‌شود؟ چرا سازمان غیرمنصفانه و غیرعادلانه محاسبه می‌کند. این روش تنها منجر به خروج عده‌ای از کار می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران اظهار کرد: اصولا فلسفه دستگاه‌های پوز و استفاده واحد‌های صنفی از این دستگاه‌ها در تراکنش‌های روزانه به دلیل عدم استفاده از پول‌های کاغذی و صرفه جویی در کاغذ بود. پول‌هایی که چاپ آن؛ هم منجر به قطع درختان و هم باعث انتقال آلودگی و میکروب می‌شد؛ همچنین صرفه جویی در هزینه‌های زیاد در چاپ اسکناس و... می‌شد.

وی ادامه داد: تبدیل پول کاغذی به دستگاه‌های پوز تماما بر این پایه توصیه و توسعه پیدا کرد و به این ترتیب همگان تمامی ورود و خروج‌های مالی خویشان، دوستان و اقوام را با این دستگاه‌ها که در اختیار داشتند انجام می‌دادند. در این وادی به ناگاه سازمان امور مالیاتی مانند دیگر تصمیمات یک طرفه و بدون مشورتی که دائم می‌گیرد، اعلام کرد از سال۹۳ تمامی تراکنش‌های مالی در صنوف مختلف که از طریق دستگاه‌های پوز صورت می‌گیرد به زعم آن سازمان، معامله بوده و سود و زیان دارد، بنابراین از این تراکنش ها، مالیات واحد صنفی را محاسبه کردند و در ادامه دیدیم که مالیات افراد به چندین برابر رسید؛ به طور مثال از ۴میلیون به ۴۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد

/دنیای اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: