bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به انتشار خبری در خصوص تفکیک اتوبوس بانوان و آقایان گفت: این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده است.

مهدی چمران در ابتدای هشتادوسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار چنین خبری در فضای مجازی اظهار کرد: در حال حاضر این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده و تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی همچنین در ارتباط با تصویب یک فوریت لایحه مجوز هزینه کرد شهرداری تهران در مراسم برگزاری اربعین سال ۱۴۰۱ گفت: در جلسه قبلی یک فوریت این لایحه به تصویب رسید اما در ارتباط با رقم و اعتبار آن هنوز وارد بحث و گفت‌وگو نشده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که در این لایحه به رقم ۳۰ میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری اشاره شده است، گفت: همانطور که تاکید کردیم هنوز اعداد و رقم این موضوع به تصویب نرسیده که البته ما افتخار می‌کنیم برای اربعین کاری انجام دهیم ضمن این‌که در آخرین سال کمک شهرداری تهران به مراسم اربعین یعنی سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم متوقف شد.

چمران ادامه داد: در ارتباط با رقم مورد نظر برای مشارکت در مراسم اربعین باید موضوع در کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت در صحن شورا به تصویب برسد. اما هنوز رقم آن بررسی و تصویب نشده است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای اربعین تعیین شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی و محاسبه رقم فعلی قاعدتا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان باید افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مشارکت خیرین و نیکوکاران در برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب‌ها در مسیر این راهپیمایی بزرگ اشاره کرد و افزود: خیرین و نیکوکاران در طراحی موکب‌ها حضور فعال و پررنگی داشتند و این‌که ما بخواهیم از خیرین و نیکوکاران جهت تامین رقم مورد نظر در مراسم اربعین اقدام کنیم، عملیاتی نیست.

برچسب ها: چمران ، اتوبوس ، شهرداری
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: