bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
پس از انتشار گزارش بازارنیوز، روابط عمومی بانک رفاه در تماسی با این پایگاه خبری، توضیحات خود را در خصوص گزارش منتشره ارائه داد.

گروه بانک و بیمه بازارنیوز: صبح امروز بازارنیوز گزارشی با عنوان «کارکنان، گوشت قربانی مدیران نجومی‌بگیر بانک‌ها/ تسهیلات کلان بانکی نصیب چه کسانی می‌شود؟» منتشر کرد که دقایقی پس از انتشار، روابط عمومی بانک رفاه ایرانیان در تماسی به توضیح پیرامون این خبر پرداخت.

در جوابیه بانک رفاه آمده است: اخیراً مطلبی در برخی از رسانه‌ها منتشر شده که در آن میانگین تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک رفاه به اشتباه یک میلیارد و 80 میلیون تومان عنوان شده است. این در حالی است که برای محاسبه میزان پرداخت تسهیلات به کارکنان، باید مجموع کارکنان شاغل و بازنشسته را در نظر گرفت و محاسبه کرد؛ اما در خبر مذکور صرفا به کارکنان شاغل این بانک بدون در نظر گرفتن آمار همکاران بازنشسته پرداخته شده است. 

بر اساس این گزارش، مجموع تسهیلات پرداخت شده به کارکنان بانک رفاه کارگران در طول سالیان و به صورت تدریجی بوده و اگر این مبلغ پرداختی به تعداد کارکنان بانک یعنی 9554 نفر و 4015 نفر از کارکنان بازنشسته آن (در مجموع 13569 نفر) تقسیم شود، میانگین دریافت تسهیلات کارکنان بانک رفاه کارگران 6 میلیارد و 190 میلیون ریال می‌شود و نه 11 میلیارد و 800 میلیون ریالی که در گزارش به اشتباه آمده است. بدون شک میانگین دریافت تسهیلات کارکنان بانک رفاه کمتر از سقف تعیین شده برای کارکنان سیستم بانکی و ‌طی ادوار خدمت است.

لازم به ذکر است، میزان تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها تابع قوانین و مقرراتی است که توسط مراجع قانونی ذیربط تعیین می‌شود و بانک رفاه کارگران همواره خود را ملزم به رعایت سقف تسهیلات تعیین شده در دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های مربوط دانسته و می‌داند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: