bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
گرگان- یوسفی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش بی بدیل توسعه زیرساخت‌ها در رونق منطقه آزاد اینچه برون، گفت: نقش آفرینی دولت در تامین منابع مالی این رویه بسیار ضروری است.

امیر یوسفی اظهارکرد: با وجود آنکه چندین سال است که منطقه آزاد اینچه برون مطرح شده و یکسال از تصویب آن می‌گذرد، اما زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز تامین نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر می‌خواهیم رغبت و استقبال سرمایه گذاران از اینچه برون را شاهد باشیم باید زیرساخت‌ها اولیه در این منطقه را فراهم کنیم.

یوسفی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد اینچه پتانسیل و ظرفیت خوبی برای گلستان است و می‌تواند پیشران پیشرفت و تحول در مناطق مرزی گلستان و طی سال‌های بعد همه استان باشد.

وی گفت: یکی از مسایلی که می‌تواند به رونق هر چه بیشتر منطقه آزاداینچه برون منجر شود، تکمیل مسیر ریلی شمال _جنوب است.

یوسفی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها برای ارتقاء بهره وری منطقه آزاداینچه برون، احداث مسیر ریلی اینچه برون- آزادشهر- شاهرود است که با کاهش هزینه‌های حمل منجر به توسعه سرمایه گذاری در منطقه می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: توسعه مسیر ریلی می‌تواند جاذبه اقتصادی بزرگی در استان و کشور ایجاد کرده و پل ارتباطی ما برای استفاده از ظرفیت کشور‌های همسایه باشد.

یوسفی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم منطقه آزاد ما پیشرفت لازم را داشته باشد لازمه آن سرمایه گذاری گسترده دولت در بخش زیر ساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز است.

وی گفت: مدیران ارشد گلستان اگر می‌خواهند که بازه زمانی بهره مندی اهالی این استان از اینچه برون کوتاه‌تر شود باید اختلافات بین دستگاهی را کنار بگذارند.


/ بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: