bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
همه‌ی ما می‌ دانیم که امروزه هر ساختمانی با توجه به نوع کاربری خود و ویژگی‌هایی که دارد، نماهای مختلفی را هم در خود جای می ‌دهد. نمای سنگی، چوبی و نماهای فلزی از جمله برترین نماهای موجود در بازار هستند که از محبوبیت زیادی هم برخوردار شده‌اند.

همه‌ی ما می‌ دانیم که امروزه هر ساختمانی با توجه به نوع کاربری خود و ویژگی‌هایی که دارد، نماهای مختلفی را هم در خود جای می ‌دهد. نمای سنگی، چوبی و نماهای فلزی از جمله برترین نماهای موجود در بازار هستند که از محبوبیت زیادی هم برخوردار شده‌اند. در حال حاضر نماهای چوبی خود به انواع گوناگونی تقسیم می‌ شوند که نمای ترموود یکی از آن‌ها است. جالب است بدانید که نمای ترموود نیز خود انواع گوناگونی دارد و با توجه به نوع خود، کاربردهای مختلفی را هم پیدا می‌ کند. ما در ادامه می‌ خواهیم با این نوع از نماهای چوبی آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

ترموود نما چیست

همانطور که گفتیم، در سال‌های اخیر نماهای چوبی از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. این نماها که می ‌توانند زیبایی یک ساختمان را تا حد زیادی افزایش دهند، اغلب اوقات از مقاوم‌‌ترین چوب‌های موجود در بازار ساخته می ‌شوند. در واقع برای ساخت این نماها از ترموود کاج یا زبان گنجشک بهره گرفته می ‌شود که هرکدام از این ترموودها مزایای زیادی را نیز با خود به همراه دارند.

فرایند تولید ترموودها فرایندی پیچیده است که در آن چوب حرارت می ‌بیند و با گردش هوا، مقاوم‌سازی می‌ شود. علاوه بر این، این چوب در دمای ۱۸۵ درجه تا ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد رطوبت ساختاری خود را از دست می ‌دهد. طی این فرایند، تمامی حشرات موجود در این چوب هم از بین می‌‌ روند. شاید دلیل این که چوب ترموود بهترین چوب برای نما شناخته شده است هم همین امر است.

ترموود نما

انواع نمای ترموود

امرزه چوب‌های ترموود در انواع مختلف تولید می ‌شوند. این چوب‌ها بر اساس شکل ظاهری و میزان مقاومتی که دارند در محیط‌های مختلف به کار گرفته می‌ شوند. برای مثال در محیط‌هایی که نور آفتاب به صورت عمود بر آن‌ها می ‌تابد، از چوب‌های ترموود به عنوان چوبی که تغییر رنگ نمی ‌دهد بهره می ‌برند. این چوب‌ها را به دو دسته‌ی کلی سخت چوب و نرم چوب تقسیم می ‌کنند.

  • سخت چوب: در حال حاضر از سخت چوب‌های ترموود در نمای ساختمان استفاده‌ی چندانی نمی ‌شود اما ممکن است در موارد خاص افراد مجبور به استفاده کردن از این چوب‌ها باشند. این چوب‌ها از نظر تراکم مولکولی بسیار به هم پیوسته هستند و چگالی بالایی هم دارند. علاوه بر این، سخت چوب‌های ترموود نما که با استفاده از پهن چوب‌ها تولید می ‌شوند، از نظر تنوع رنگ هم بسیار مطلوب هستند اما متاسفانه وزن بالا و قیمت زیاد این چوب‌ها سبب کاهش کاربرد آن‌ها شده است‌. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که از مزایای نرم چوب‌ها بهره ببرند تا این که بخواهند از سخت‌ چوب‌های گران قیمت استفاده کنند.
  • نرم چوب: نرم چوب‌ها یکی از متداول‌ترین چوب‌های ترموود به شمار می ‌آیند که به عنوان بهترین ترموود نما، با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری دارند. این چوب‌ها که با قیمت بسیار مناسبی هم به فروش می ‌رسند، انعطاف‌پذیری بالایی دارند و می ‌توانند رنگ‌آمیزی هم بشوند. به همین دلیل دیگر مشتری نگران تطبیق دادن این نوع از چوب‌های ترمو با دکوراسیون‌ محیط نیست چراکه اگر شما رنگ چوب را پسند نکردید، می ‌توانید از مزایای این قابلیت فوق‌العاده‌ی ترموودها بهره ببرید.

مزایای نمای ترموود

ترموود نما مزایای زیادی دارد که سبب افزایش کاربرد این چوب در بازار فروش انواع چوب نما شده است. این مزایا عبارت‌اند از:

  • باید بگوییم زمانی چوب ترموود دوام پیدا می ‌کند که در لایه‌ی میانی خود قابلیت عبور و مرور هوا را نداشته باشد؛ بنابراین چوب ترموود نما می ‌تواند یک انتخاب مناسب برای محیط‌هایی باشد که قرار است شما در آن برای مدتی آرامش را مهمان تن و جان خود کنید.
  • مقاومت بالا در برابر قارچ و موریانه و کپک نیز از جمله مزایایی است که چوب ترموود می ‌تواند آن را برای محیط به ارمغان بیاورد.
  • یکی دیگر از مزایای این نوع از چوب ترموود این است که اجازه نمی ‌‌دهد رطوبت موجود در محیط وارد بافت چوب شود. همین مزیت می ‌تواند تا حد زیادی در افزایش فروش چوب ترموود برای نما و سایر کاربردها مؤثر باشد.

مقاومت بسیار بالا در برابر آب و آفتاب نیز می‌ تواند به عنوان یکی از شاخصه‌ها و مزایای مهم و قابل توجه چوب ترموود بادوام به حساب بیاید. (قابل ذکر است که چوب ترمووود اگر برای نمای ساختمان استفاده شود، بسیار مقاوم خواهد بود و رنگ و اندازه‌ی آن تغییر نمی ‌کند. برای مقاومت در برابر آب و باران هم از رنگ ترموود استفاده می‌ شود. با یک قلموی مخصوص آن را رنگ ‌می ‌زنند و این باعث مقاومت آن می ‌شود.)

معایب نمای ترموود

  • گاهی اوقات ممکن است هزینه‌ی خرید ترموود نما نسبت به خرید سایر چوب‌های نما بیشتر باشد و این امر سبب از بین رفتن تمایل مشتری به خرید این چوب‌ها شود‌.
  • برای تولید ترموود، چوب درختان مورد استفاده قرار می ‌گیرند و بریدن انواع چوب درختان سبب رسیدن آسیب به محیط زیست می‌ شود.
  • گاهی اوقات ممکن است در صورت انتخاب اشتباه کاربر، ترموودهای نما از مقاومت کافی در مقابل نور خورشید و اشعه‌های آن برخوردار نباشند.

طریقه‌ی نگهداری از نمای ترموود

پیش از این که ‌نکات مهم در زمینه‌ی نگهداری کردن از این نماها را در اختیار شما قرار دهیم، به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ایراد پیدا کردن هرکدام از تایل‌های این نوع از نماها شما می‌ توانید به راحتی آن‌ها را تعویض کنید. همیشه سعی کنید که به این نماها فشار زیادی را وارد نکنید چراکه ممکن است این فشار بالا سبب ترک برداشتن ساختار این کفپوش بشود و هزینه‌های تعمیر و تعویض را نیز برای شما به وجود بیاورد. برای این که از این نوع از نماها در دراز مدت بهره ببرید، خوب است که پوششی پلاستیکی را بر روی آن‌ها قرار دهید تا به مرور زمان رنگ آن‌ها از بین نرود.

برای تمیز کردن تایل‌های این نوع از نماها باید یک دستمال نمدار را به همراه یک دستمال خشک در اختیار داشته باشید و به راحتی این نماها را تمیز کنید. اگر گاهی اوقات هم متوجه لکه‌هایی با رنگ تیره در سطح این نماها شدید، نیاز نیست نگران باشید چراکه با مخلوط آب و صابون به راحتی می‌ توانید این لکه‌ها را از بین ببرید و نما را نیز همانند روز اول زیبا و درخشان کنید. ناگفته نماند که این نماها نسبت به هرگونه چرک و لکه نیز مقاومت دارند.

برای خرید انواع محصولات ترموود ایرانی و فنلاندی ، اطلاع از قیمت روز و خرید ترموود به صورت حضوری و هم غیر حضوری از مجموعه وود مستر ، می توانید از طریق روش های زیر اقدام نمایید.

تلفن ما : 09122063049 – 26854961

آدرس ما : تجریش – خیابان فناخسرو – پلاک 33 – واحد 302

 

 

 

 

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: