bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

دیدنی های جدید چالوس؛ حتی اگر هزار بار به چالوس رفته باشید!

به احتمال خیلی زیاد اکثر ما یا به خود شهر چالوس سفر کرده‌ایم یا از جاده‌ی دیدنی آن رد شده‌ایم. برای همین سخت است که در مورد چالوس حرف جدیدی بزنیم. اما در این نوشته می‌خواهیم جاهای دیدنی شهر چالوس را به شما معرفی کنیم که احتمالا تا حالا به آن‌ها سر نزده‌اید.

 

همیشه چالوس ؛ همه فصل چالوس

 

اگر برای اولین بار قرار است به چالوس بروید یا قبلا این شهر را دیده‌اید و دوباره می‌خواهید به آن سفر کنید، می‌توانید از سایت پینورست ویلاهای شهر چالوس را اجاره کنید.

خیالتان هم از کیفیت این اقامتگاه‌ها راحت باشد. چون تمام اقامتگاه‌های سایت پینورست بازرسی شده و از نظر چیزهایی مثل بهداشت، تمیزی و امنیت مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

در این نوشته می‌خواهیم جاهایی از چالوس را به شما معرفی کنیم که برای کشف دوباره چالوس، لازم است به این جاها سر بزنید.

اولین جاذبه چالوس از جاده‌اش شروع می‌شود

جاده چالوس تکلیفش روشن است. خیلی از ما خاطره‌های زیادی در این جاده داریم و همه ما حداقل در سفرهای گروهی یا رمانتیک از این جاده گذشته‌ایم. اما چالوس فقط به جاده‌اش محدود نمی‌شود و خود شهر چالوس دیدنی‌های زیادی دارد.

اگر قصد سفر به چالوس دارید و دنبال یک جای راحت می‌گردید که برای هر سفری، چه دسته‌جمعی با دوستان یا خانواده، چه دونفره یا حتی تنهایی مناسب باشد، می‌توانید نوع اقامتگاه را از سایت پینورست انتخاب و رزرو کنید.

۱. آبشار آکاپل و جنگل سردی چال

یکی از جاذبه‌های دیدنی چالوس که بهتر است آن را توی برنامه سفرتان بگذارید، جنگل کوهستانی معروف به سردی چال در چالوس است. یکی از آبشارهای معروف و فوق‌العاده زیبای ایران نیز در این جنگل قرار دارد؛ آبشار آکاپل که در امتداد رود «سرد آبرود» قرار دارد، در جنگل سردی چال قرار دارد.

۲. دریاچه ولشت؛ تفریحات آبی خوراک جوانان

دریاچه ولشت احتمالا اولین چیزی است که موقع بحث در مورد آب و رودخانه چالوس به ذهنمان می‌آید. فاصله این جاده با چالوس تقریبا ۲۰ کیلومتر است و نزدیک شهر مرزن آباد قرار گرفته است.

طبیعت اینجا شبیه خواب و رویاست؛ زمین‌های بزرگ و چشم‌اندازهای بی‌انتها باعث می‌شود فکر کنید دارید این صحنه را در خواب می‌بینید.

دریاچه ولشت چون در میان یک دره قرار گرفته، هنوز برای خیلی‌ها ناشناخته است.

۳. مرداب کندوچال؛ اثر هنری طبیعت

اگر آرزوی حضور در یک نقاشی یا اثر هنری طبیعی را در زندگی داشته‌اید، باید به مرداب کندوچال چالوس بروید. چون این مرداب هنوز آن قدر مشهور نشده، موقع سفر به این منطقه می‌توانید از سکوت و زیبایی آن لذت ببرید. این مرداب در بین جنگل‌های فین قرار گرفته است.

۴. پارک جنگلی فین؛ جنگلی مجهز به امکانات رفاهی

پارک جنگلی چالوس که اسم اصلی آن پارک جنگلی فین است، جاذبه بعدی چالوس است. اگر از افرادی هستید که علاقه دارند زندگی در طبیعت را تجربه کنند و طاقت دوری طولانی مدت از شهر و امکانات آن را ندارند، فین را از دست ندهید.

وقتی به این پارک جنگلی می‌روید، همزمان که حس حضور در طبیعت را دارید، امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافی شاپ، زمین بازی کودکان و حتی فروشگاه را هم در اختیارتان قرار دارد.

۵. نمک آبرود چالوس؛‌ برای عاشقان آب‌تنی و ورزش‌های آبی 

مجموعه تفریحی نمک‌آبرود چالوس جز استخرهای بزرگ و مجهز، بوفه‌های لاکچری، اسکله‌های مخصوص قایق، رستوران، مرداب ماهیگیری و آلاچیق نیز وجود دارد. پس نمک‌آبرود را حتما در لیست خود قرار بدهید.

 

۶. ساحل رادیو دریا

معروف‌ترین ساحل چالوس، ساحل رادیو نام دارد که هم ساحل و پلاژ مخصوص شنای آقایان و خانم‌ها در آن قرار دارد و هم رستوران‌های باکیفیت و آلاچیق و...

۷. کاخ اجابت

شاید فکر کنید چالوس فقط به دیدنی‌های طبیعی محدود می‌شود؛ باید به شما بگوییم که این شهر دیدنی‌های تاریخی هم دارد.

اگر معماری‌های سلطنتی اصیل قدیمی برای شما جذاب است، کاخ اجابت در روستای اجابت را از دست ندهید.

۸. کاخ چایخوران

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی چالوس، کاخ چایخوران است و از نظر سبک معماری، دقیقا در تقابل با کاخ اجابت که تزئینات زیاد و اغراق‌آمیز دارد قرار دارد. اما از نظر زیبایی، دست کمی از کاخ اجابت ندارد.

۹. نمایشگاه ماشین های قدیمی چالوس

در موزه ماشین این شهر، ماشین‌هایی از اواخر دوران قاجار و احمدشاه قرار دارند. یکی از مشهورترین ماشین‌های این موزه، بنز K500 نام دارد.

۱۰. سیاه بیشه

با توجه به اینکه منطقه سیاه بیشه شکار ممنوع است، برای طبیعت‌گردان جذابیت زیادی دارد. سیاه بیشه در بیشتر روزهای سال در مهی غلیظ فرو می‌رود که فضای آن را شبیه به فیلم‌های ترسناک می‌کند.

ما در پینورست معتقدیم یکی از راه‌های حفظ محیط زیست چالوس، اجاره اقامتگاه به جای خریدن آن است:

یکی از موضوعاتی که باعث شد تیم پینورست شکل بگیرد، نجات و کمک به محیط زیست در خطر ایران بود. ما در تلاشیم به جای اینکه مردم ویلای جدید بسازند، از اقامتگاه‌های موجود استفاده کنند تا دیگر درختی قطع نشود و خطر کمتری جنگل و دریا را تهدید کند.

احتمالا می‌دانید که پینورست یک سایت اجاره آنلاین انواع اقامتگاه از ویلا استخردار و آپارتمان مبله تا بوم‌گردی و کلبه جنگلی و سوئیت محسوب می‌شود. تیم پینورست برای قرار دادن اقامتگاه‌هایی که برای اجاره در سایت قرار می‌دهد، هم حفظ محیط زیست را در نظر می‌گیرد و هم بالاترین استانداردها در زمینه امنیت و پاکیزگی و راحتی اقامتگاه را نیز مد نظر قرار می‌دهد.

برچسب ها: چالوس ، سفر ، شمال
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: