bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
در گفتگو با دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مطرح شد؛
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن ابراز بی خبری از آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو، وعده مسئولین برای واردات خودرو را یک امر دور از دسترس و شعار توصیف کرد.

آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو/ اتومبیل ارزان قیمت خارجی فقط یک شعار است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ تنها کمتر از یک هفته به پایان مرداد و آغاز شهریور، موعد مقرر شده ابلاغ آیین نامه ورادات خودرو از سوی وزارت صمت مانده است؛ حال برای بررسی آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو به سراغ «مهدی دادفر» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو رفته‌‎ایم.


دادفر در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو اظهار کرد: در حال حاضر هیچ جزئیات جدیدی از آیین نامه واردات خودرو مطرح نشده و تنها مواردی مطرح شده است که از قبل در رسانه‌های کشورذ منتشر شده بود.


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنان با اشاره به کاهش جهانی تولید خودرو و به دنبال آن افزایش قیمت این محصول در بازار‌های به دلیل کمبود میکروچیپ‌های الکترونیکی، گفت: کمبود تولید خودرو و همچنین کاهش عرضه آن در بازار‌های جهانی، مولفه‌ای مهم در ارزش‌گذاری اولیه خودرو محسوب می‌شود، اما در حال حاضر بیش از این مورد، عوارض، تعرفه و عایدی‌های دولتی است که قیمت خودرو را افزایش می‌دهد.


وی با تاکید بر این که به هیچ وجه امکان واردات خودرو اقتصادی وجود ندارد، گفت: با توجه به استاندارد‌های ۸۵ گانه جهانی، خودرویی با قیمت‌های ۸ تا ۱۰ هزار دلار تحت عنوان خودرو اقتصادی وجود ندارد و تاکید مسئولین بر واردات خودرو اقتصادی نیز تنها در حد یک شعار است و چنین چیزی امکان ندارد.


دادفر در پایان خاطر نشان کرد: واردات خودرو ارزان قیمت خارجی تنها در یک صورت امکان پذیر است، آن هم زمانی میسر می‌شود که اتومبیل‌های خارجی بی‌کیفیت و با تکنولوژی قدیمی مشابه با کیفیت و تکنولوژی پراید وارد بازار شود؛ البته این فرضیه هم وجود دارد که چنین خودرو‌های بی کیفیتی در نهایت توسط خود خوروسازان اصلی کشور وارد شود که خود به معنای تشدید انحصار در بازار خودرو ایران است.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: