bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
پس از کاهش دو روزه، قیمت نفت خام برنت تنها اندکی افزایش یافته و موقتاً پیش‌بینی‌های صعودی برای قیمت نفت خام را متوقف کرد.

به گزارش بازارنیوز، پس از کاهش دو روزه که شامل افت شدید ۴.۵۱ درصدی قیمت در روز دوشنبه می شود، قیمت نفت خام برنت در روز سه‌شنبه تنها اندکی افزایش یافته و موقتاً پیش‌بینی‌های صعودی برای قیمت نفت خام در بازارهای جهانی را متوقف کرد.

با این حال، افزایش ۰.۴۵ درصدی قیمت در روز سه شنبه به این معنی است که روند قیمت همچنان به سنت پایین‌ترین حد خود ادامه می‌دهد، یعنی جایی که آخرین بار در فوریه ۲۰۲۲، درست پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین مشاهده شد.

کومرزبانک روز سه‌شنبه با انتشار یادداشتی اعلام کرد که انتظار دارد تداوم مازاد عرضه در بازارهای انرژی و افزایش ذخایر صنعتی فشارهایی نزولی را بر قیمت نفت خام وارد کند. با این حال، این بانک خاطرنشان می کند که ذخایر نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به دلیل ورود ذخایر استراتژیک نفت به بازار برای رفع کسری عرضه، کاهش قابل توجهی نداشته اند.

این یادداشت می تواند نشانه ای برای کاهش قیمت نفت در بازار باشد؛ به‌ویژه که داده‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) نشان می‌دهد که ۳۴ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک در ژوئن ۲۰۲۲ وارد بازار شده است. علاوه بر این، آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرده که ۱۵۰ میلیون بشکه نفت خام دیگر از ذخایر دولتی بین جولای تا اکتبر سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

گُوِه در حال سقوط در نمودار روزانه نشانگر تصویری واضح از شکل گیری یک روند صعودی پس از پایان اصلاح فعلی قیمت البته به شرط همراهی فاکتورهای فاندامنتال است. در حال حاضر، این جفت در حال تلاش برای یافتن حمایت در منطقه تقاضا است که ۹۳.۶۷ دلار به عنوان مرز بالایی آن در نظر گرفته می شود.

جهش در این منطقه، قیمت را به سمت مقاومت ۹۷.۴۰ (کمترین سطح ۲۸ فوریه و بالاترین قیمت ۴ آگوست ۲۰۲۲) روانه می سازند. شکست این مقاوت مهم، عدد ۱۰۰.۹۲ دلار (کمترین سطح ۶ آوریل و حداکثر قیمت ۱۳ ژوئیه) را وارد نمودار قیمت می کند.اگر گاوها بتوانند این مانع را پشت سر بگذارند، مرز بالایی گوه شکسته شده و الگو تکمیل خواهد شد.

اما اگر خرس ها به طور کامل منطقه تقاضا را نقض کنند، چشم انداز قیمت نفی خواهد شد. این حرکت، امکان دسترسی به سطح حمایت ۸۶.۷۲ دلار را که توسط پایین ترین سطح قبلی قیمت در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ تشکیل شده فراهم خواهد کرد. اگر گاوها نتوانند از این محور دفاع کنند، ۸۰.۲۲ دلار به هدف نزولی بعدی در دسترس خواهد بود.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: