bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بازدهی بازار‌ها در هفته چهارم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که دو بازار مالی رشد و دو بازار افت را تجربه کرده‌اند. طلا و سکه هفته را کاهشی به پایان رساندند. در این میان بازار بورس با بازدهی مثبت ۰.۲۰ و همچنین بازار طلا نیز با بازدهی منفی ۷.۷۷ به ترتیب بیشترین وکمترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران در این هفته پدید آوردند.

ززسز

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازدهی بازار‌های مالی در هفته چهارم مرداد ۱۴۰، حاکی از آن است که در این هفته دو بازار بورس و ارز رشدی اندک و همچنین بازار‌های طلا و سکه در افت قابل توجهی را نسبت به هفته گذشته خود تجربه کردند.

بازده بازار ارز دلار در هفته چهارم مرداد، رشد ۰،۱۰ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که بازار ارز هفته گذشته را بازدهی مثبت ۰،۳۸درصد کار خود را به پایان رسانده بود. صرافی ملی، روز پنجشنبه ۲۷ مرداد، نرخ فروش دلار را ۲۸ هزار و ۵۳ تومان اعلام کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه ۲۰ مرداد، تابلو صرافی‌ها رقم ۲۸ هزار و ۲۴ تومان را نشان می‌داد.

دلار بازار آزاد در هفته چهارم مرداد ماه به دلیل انتشار اخبار مذاکرات روند پرنوسانی داشت و در این مدت در میان کانال ۲۹ هزار و ۳۰ هزار تومانی در رفت و آمد بود. قیمت ارز طی این مدت همواره روندی نزولی به خود گرفته بود. در حال حاضر کف و سقف دلار در معاملات غیر قانونی فردایی ۲۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۹ هزار و ۹۵۰ بوده است.


اما در سوی دیگر بازار‌های مالی، بازار طلا در آخرین هفته از مرداد ۱۴۰۱ افتی ۵،۹۷ درصدی را تجربه کرد. بازدهی در طلا هفته گذشته منفی ۰،۳۹درصد بوده است. قیمت طلا در روز پنجشنبه به گزارش ۲۷ مرداد ماه، به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۰۱ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۲۰ مرداد، یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۶۰ تومان معامله می‌شد.

 

ززسز



علاوه بر بازار طلای ۱۸ عیار، خریداران بازار سکه هم در هفته چهارم مرداد ماه شاهد زیان بوده‌اند. این بازار در واپسین هفته از مرداد ۱۴۰۱ افت ۷،۷۷ درصدی را تجربه کرد. بازار طلا با ثبت این بازدهی، بیشترین بازدهی منفی را در میان بازار‌های مالی داشته است. گفتنی است که بازدهی سکه در چند هفته گذشته تقریبا صفر بوده است. قیمت سکه طرح جدید روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و روز ۲۷ مرداد ۱۳ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان اعلام شد.

بنا بر داده‌های سایت اتحادیه و شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز نرخ‌ها در این بازار به کانال بالا و پایین رفت و آمد داشتند، اما طلا، سکه امامی و سکه بهار آزادی، هفته را در هر دو منبع در کانال پایین‌تر به پایان رساندند؛ که عبارت بود از به ترتیب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۳ میلیون تومانی و ۱۲ میلیون تومانی. قیمت اونس نیز هفته‌ای نوسانی را پشت سر گذاشت و اکنون کاهشی است.


اما در پایان، بازار بورس از دیگر بازار‌های مالی ایران است که در هفته چهارم مرداد، بازدهی مثبت۰،۲۰ درصدی را به ثبت رسانده است. شاخص کل بازار سرمایه در هفته چهارم مرداد‌ماه به مانند هفته گذشته، رشد کرد. گفتنی است شاخص کل بازار سرمایه، در روز چهارشنبه ۲۶ مرداد در سطح یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۰۴ واحد کار خود را به پایان رساند. در حال حاضر این بازار بورس بیشترین بازدهی در میان بازار‌های مالی داشته است.

این در حالی است که شاخص کل بورس، در آخرین روز کاری هفته گذشته، چهارشنبه ۱۹ مرداد، به یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۶۴ واحد رسیده بودبازار سرمایه در هفته گذشته نیز با رشد ۰،۷۷ درصدی شاخص کل همراه شد.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: