bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: فرآیند پرداخت مالیات خودرو‌های لوکس، خانه‌های لوکس و خانه‌های خالی آغاز شده است. تا دیروز ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات خودرو‌های لوکس پرداخت شده است.

به گزارش بازارنیوز، داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طبق قانون برای رسیدگی به مالیات بانک هایی که در اعطای تسهیلات بر مبنای قانون جهش تولید مسکن، باید فرآیند رسیدگی به اظهارنامه های اشخاص حقوقی که در شهریور صورت می گیرد انجام شود تا بتوانیم رقم مالیات بر بانک هایی که برای ساخت نهضت ملی تسهیلات ندادند رسیدگی کرد.

او گفت: همچنین سازمان مالیاتی بر اساس ماده ۱۶ و ۱۷ قانون حمایت از تولید رقابت پذیر سالیانه مالیات اموال مازاد بانک محاسبه و ممیز مالیاتی بانک ها آن را ابلاغ می کنند.

اعتراض ۱۰۰ هزار صاحبخانه خالی به وضع مالیات
به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، ۵۲۰ هزار خانه خالی رکورد و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات محاسبه شد. از طریق پیامک و ارسال نامه های مکتوب این آگاه سازی را رعایت می کنیم البته در قانون به ما ابلاغ کرده تا به صورت مقتضی اطلاع رسانی کنیم اما مت برای تکمیل آگاه سازی به صورت مکتوب هم نامه ارسال می کنیم؛ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر به مالیات های خانه خالی معترض شدند. دلایلی از جمله خانه خالی نبوده و یا افراد صاحب خانه نبودند. ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رقم اعتراض است و تعدادی هنوز مطلع نشدند.

او گفت: اگر افراد دارای خانه خالی از پرداخت مالیات ممانعت کنند ماهیانه ۲.۵ درصد مبلغ مالیات احراز شده جریمه خواهند شد. این افراد حین فروش ملک نیز تمام مالیات و جریمه را باید پرداخت کنند. در مورد خانه های لوکس تا پایان سال فرصت برای جمع آوری اطلاعات فرصت داریم.

رئیس سازمان امور مالیات می گوید: فرآیند پرداخت مالیات خودروهای لوکس، خانه های لوکس و خانه های خالی آغاز شده است. تا دیروز ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس پرداخت شده است.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: