bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
بیرجند- مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ارزش ریالی ماهیان زینتی پرورش یافته طی سال جاری در استان سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

مهدی سورگی اظهار کرد: یکی از کسب و کار‌هایی که این روز‌ها در خراسان جنوبی برخی از جوانان را به سمت خود کشانده است بحث پرورش ماهی‌های زینتی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تولید ماهیان زینتی در خراسان‌جنوبی نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در خراسان جنوبی پرورش یافته است.

سورگی گفت: ارزش ریالی ماهیان زینتی پرورش یافته در سال جاری سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۵۴۶ قطعه ماهی زینتی در ۹ مرکز پرورش یافتند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ماهی‌های زینتی در ۱۲ مرکز پرورش ماهی پرورش یافته اند، بیان‌کرد: این مراکز در شهر‌های بیرجند، قائن، طبس، فردوس و سرایان پرورش یافته است و زمینه کسب و کار را برای علاقمندان نیز به وجود آورده است.

سورگی در زمینه فروش ماهی‌های زینتی پرورش یافته در خراسان‌جنوبی گفت: بخشی از این ماهی‌های تولیدی در داخل استان به فروش می‌رود و برخی نیز به استان‌های خراسان رضوی و تهران ارسال می‌شود.

وی گفت: گوپی، آنجل، اسکار، گلدفیش، گوارامی و ماهی قرمز، فایتر از جمله ماهی‌های زینتی پرورش یافته در خراسان جنوبی هستند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم با رونق پرورش ماهی‌های زینتی در خراسان جنوبی زمینه کسب و کار برای جوانان علاقمند به این حرفه به وجود آید و ما نیز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: