bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
مدیرعامل سایپا از مذاکره با شرکت روسی به منظور تولید خودرو با پلتفرم مشترک خبر داد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از سایپا، محمد علی تیموری در حاشیه بازدید از نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو با اعلام این خبر گفت: از اولین روز آغاز نمایشگاه مذاکرات فشرده‌ای با شرکت‌های خودرویی و قطعه سازان روسی در حال انجام است.

وی افزود: بازار روسیه در مرحله اول ظرفیت خوبی برای صادرات قطعات شرکت‌های قطعه ساز گروه خودروسازی سایپا است و از طرفی در مورد قطعات الکترونیکی خودرو که اکنون با مشکلات واردات در ایران مواجه هستیم، می‌توانیم از همکاری شرکت‌های روسی استفاده کنیم.

تیموری ادامه داد: در عین حال از چند وقت پیش مذاکراتی را با شرکت خودرویی روسی و اَزبر بانک روسیه آغاز کردیم تا مکمل هم برای قطعات خودرویی باشیم که توسط یکی از خودروسازهای غربی در ایران و روسیه تولید می‌شد و با تحریم‌ها علیه ایران و به روسیه، تولید این محصول دچار مشکل شده است.

وی افزود: در حال حاضر مطابق توافقنامه‌های حقوقی، پلتفرم این خودرو متعلق به سایپا شده و توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا دوباره طراحی شده، به طوری که استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کرده است و با مذاکرات انجام شده احتمالا این پلتفرم با فاینانس بانک مرکزی روسیه به صورت مشترک توسط سایپا و طرف روسی تولید خواهد شد و زنجیره تامین قطعات این خودرو در ایران و روسیه فعال خواهد شد.

مدیرعامل ساپیا گفت: علاوه بر این مذاکرات سازنده‌ای با شرکت‌های فولادی روسی برای تامین ورق فولادی سرد که پیش از این از چین تامین و وارد کشور می‌شد برای برخی از محصولات سایپا از روسیه با قیمت بسیار مناسب انجام خواهد شد.

تیموری گفت: خودروی شاهین در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو به نمایش گذاشته شده است که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: