bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
یک نماینده مجلس در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از امتناع دستگاه‌های دولتی در اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها گفت: در حال حاضر کانون وکلای در بحث آزمون مقاومت‌هایی در مقابل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها داشته‌اند.

مقاومت کانون وکلا در مقابل قانون انحصارشکن تسهیل صدور مجوز‌ها/ رتبه جهانی ایران در سهولت فضای کسب و کار پایین است

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اظهار کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با اجرای این قانون همکاری نمی‌کنند. بر اساس آخرین جمع بندی‌های انجام شده قرار بر این شد که مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های امتناع کننده از اجرای این قانون را با استفاده از ابزار‌هایی همچون سوال، تحقیق و تفحص و اجرای اصل ۲۴۴ آیین نامه‌ی داخلی مجلس این دستگاه‌ها را وادار به اجرای کامل قانون کنیم.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه گفت: البته باید این نکته را هم یادآور شد که قانون الزام دستگاه‌ها به استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور تاکنون پیشرفت‌هایی بسیار خوبی داشته، اما به صورت کامل اجرایی نشده است. در حال حاضر برخی موارد همچون کانون وکلای قوه‌ی قضائیه یا دادگستری در بحث آزمون مقاومت‌هایی در مقابل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها داشته‌اند.


وی خاطرنشان کرد: دولت باید با جدیت بیشتری در موضوع اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور ورود کند. دستگاه‌های مخالف با این قانون انحصار شکن باید از طریق دولت تحت فشار قرار بگیرند. ما در شرایط فعلی راهی به جز تسهیل فضای کسب و کار نداریم و باید قانون استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور اجرایی شود. اکنون با وجود گذشت شش ماه از شروع سال، متاسفانه تسهیل صدور مجوز‌ها با مشکل روبرو بوده و ناچاریم از ابزار‌های نظارتی مجلس برای اجرای قانون استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور استفاده کنیم.


این عضو کمیته جهش تولید در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه کشورمان از نظر سهولت فضای کسب و کار جایگاه مناسبی در جهان ندارد لذا برای بهبود این وضعیت ما ناچار به اعمال صحیح اصلاح قوانین موجود هستیم تا بتوان از طریق آن شاخص‌های کلان اقتصاد کشور را با جذب سرمایه‌های خارجی ارتقاء بخشید. طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها هم در همین راستا قرار دارد. با اجرای کامل قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود می‌توانیم به سمت تسهیل فضای کسب و کار کشور حرکت کنیم و شرایط را بهبود ببخشیم.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: