bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
در جهت تحقق آخرین گام واردات خودرو؛
بر اساس بنده تعیین شده در آیین نامه واردات خودرو، کمیته مشترک سه جانبه‌ای با حضور وزارت صمت و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه برای تعیین سود بازرگانی علل الحساب و قطعی تشکیل شد.

کمیته‌ای سه جانبه برای تعیین سود بازرگانی علل الحساب و قطعی تشکیل شد

گروه صنعت، معدن و تجارت؛«محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور سوم شهریورماه آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد؛ طبق این آیین‌نامه سقف واردات خودروی خارجی ۲۰ هزار دلار است. یکی از شروط مندرج در آیین نامه خودرو چالش مربوط به تعیین سود بازرگانی عادلانه است. بر این اساس یک سود بازرگانی علل الحساب ابتدا در گمرک وصول خواهد شد و در مرحله بعد از عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا ما التفاوت سود بازرگانی وصول خواهد شد. رقم این سود بازرگانی در یک کمیته مشترک با حضور وزارت صمت و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تعیین خواهد شد.


گفتنی است، هنوز رقم سود بازرگانی علل الحساب در گمرک اعلام نشده است، به نظر میرسد این سود بازرگانی بسته به نوع خودرو‌های وارداتی و ارزش دلاری ان‌ها متفاوت باشد. این در حالی است که بر اساس در گام بعدی و پس از عرضه خودرو در بورس کالا که یک سازوکار نسبتا جدید محسوب میشود ما التفاوت سود بازرگانی از متقاضیان و خریداران وصول خواهد شد.


طبق مصوبه هئیت دولت این سود بازرگانی بایستی در یک کمیته سه جانبه تعیین شود که به نظر میرسد با توجه به بلاتکلیفی برخی بازار‌ها بایستی در خصوص تشکیل این کمیته و تعیین سود بازرگانی عادلانه تسریع شود. در مصوبه هئیت دولت همچنین اشاره شده که وظیفه تعیین سود بازرگانی علی الحساب و قطعی بر عهده این کمیته سه جانبه است.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: