bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
سمنان- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از بروز بیماری ویروسی آنگارای طیور در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: واکسیناسیون طیور در استان صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

حمید رضا حسینی ، با بیان اینکه بیماری ویروسی آنگارای طیور (اچ اس اس) بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، برنامه‌ریزی در راستای مقابله و بی خطر کردن مرغداری‌ها نسبت به این ویروس را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: در چند استان کشور مواردی از ابتلای به این بیماری ثبت شده است، افزود: جلسات هماهنگی بر این اساس در درون استان سمنان برگزار شده و با دامپزشکان و شرکت‌های تعاونی مرغداران استان نیز در این ارتباط هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه و با بیان اینکه نگرانی در حال حاضر در خصوص این بیماری در صنعت طیور استان سمنان وجود ندارد، بیان کرد: در پنج ماهه نخست نه گزارش و نه مشاهده شده است و امیدواریم با برنامه‌های مراقبتی که در پیش داریم بتوانیم شاهد تداوم روند تثبیت شده فعلی باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه در کانون‌های مرغ مادر استان سمنان دو نوبت واکسیناسیون طیور انجام شده است، گفت: واکسن مورد نیاز مرغداری‌ها نیز تأمین شده و از این بابت مشکل و نگرانی وجود ندارد همچنین در فارم های تخم گذار نیز برنامه رصد و پایش در خصوص این بیماری ویروسی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی جدی در خصوص این بیماری ویروسی وجود ندارد، ابراز کرد: باید مرغداران دقت نظر داشته و هوشیارانه عمل کنند تا هر نوع افت مصرف دانه، عملکرد تخم گذاری و … در بین طیور مشاهده کردند بلافاصله آن را اطلاع دهند تا مراقبت‌های لازم با سرعت انجام گیرد.



/ مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: