bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
یک کارشناس خودرو در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس خودرو ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو‌های دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا، گفت: متاسفانه بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و اخبار واردات خودرو نیز موفق به ذوب کردن یخ بازار خودرو نشده است.

تداوم رکود در معاملات خودرو/ اخبار داغ واردات یخ بازار را آب نکرد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «نسترن انتظامی» کارشناس بازار خودرو در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار اتومبیل کشور اظهار کرد: متاسفانه علیرغم ابلاغ آیین نامه واردات خودرو این مسئله موفق به ذوب کردن یخ بازار نشده و اکنون به دلیل نبود خریدار و یا حتی عدم تمایل مصرف‌کنندگان به انجام معامله، بازار همچنان در رکود به سر می‌برد؛ در خصوص وضعیت قیمت اتومبیل‌ها نیز باید خاطر نشان کرد که تا قبل از شهریور قیمت‌ها روندی کاهشی داشت، اما از روز‌های ابتدای این ماه قیمت خودرو‌ها باری دیگر روندی افزایشی به خود گرفت. در حال حاضر این افزایش قیمت، کاهش قیمت ماه گذشته را جبران کرده و قیمت اکثر خودرو‌ها به حالت سابق خود برگشته است.


این کارشناس بازار خودرو در تشریح بیشتر قیمت‌های بازار گفت: به عنوان مثال قیمت اتومیبل پژو پارس مدل ۱۴۰۱ در هفته آخر مرداد با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان نیز اعلام می‌شد، اما اکنون جدیدترین قیمت این خودرو تا عدد ۳۰۹ تا ۳۱۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.


وی همچنین درباره شرایط قیمتی خودرو‌های عرضه شده در بورس کالا نیز توضیح داد: در بازه زمانی ۱۰ روز ابتدایی مرداد ماه، خودرو دیگنیتی با قیمتی بالغ بر ۱ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان در سطح بازار عرضه می‌شد، اما پس از عرضه در بورس کالا، این خودرو با قیمتی بالغ بر ۱ میلیارد ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان کشف قیمت می‌شد.


انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: خودرو‌های فیدلیتی نیز از خودرو‌های عرضه شده در بورس کالا است که طی این مدت کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرده‌اند؛ در حال حاضر اتومبیل فیدلیتی هفت نفره در بازه زمانی ۱۰ روز نخست مرداد ماه با عددی نزدیک به ۱ میلیارد ۳۰۰ میلیون در سطح بازار عرضه می‌شد، اما پس از عرضه در بورس کالا با قیمت ۱ میلیارد ۲۲۰ کشف قیمت می‌شود. فیدلیتی پنج نفره نیز در ۱۰ روز نخست مرداد ماه با قیمتی ۱ میلیارد ۲۶۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد، اما اکنون این اتومبیل در بورس کالا با عددی بالغ بر ۱ میلیارد ۱۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری و عرضه می‌شود. در حال حاضر بررسی قیمت بازار آزاد و بورسی خودرو‌های دیگنیتی و فیدلیتی نشان از کاهش ۱۰ درصدی قیمت‌ان‌ها در بورس کالا دارد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: