bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
سیاهکلی عضو هئیت رئیسه تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در مجلس گفت: اعدادی که در زمینه رقم تخلفات شرکت فولاد مبارکه در فضای مجازی مطرح است مورد تایید هئیت مذکور نیست.

لطف الله سیاهکلی ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مصوبه قانونی در زمینه عرضه فولاد در بورس کالا که موجب رانت بالایی شده و در تحقیق و تفحص مجلس هم به آن اشاره شد، آیا مجلس برای این مهم اصلاح قوانین را مدنظر قرار خواهد داد؟ گفت: بورس کالایی که در شرایط فعلی فعالیت می کند با فعالیت این بخش در گذشته تفاوت هایی زیادی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: در گذشته – قبل از اینکه قانون زنجیره فولاد تنظیم شود - فولادی ها حداکثر بیست درصد از محصول خود را در بورس به فروش می رساندند تا قیمت دستشان بیاید و مابقی را براساس قیمت بورس آزاد می فروختند.

عضو هئیت رئیسه تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در مجلس بیان کرد: براساس قانون که تصویب شد فولادی ها باید ابتدا محصول خود را در بورس عرضه کنند و اگر در بورس فروش نرفت، آنوقت این محصول را صادر کنند چراکه اگر این مسئله به درستی اجرایی شود، جلوی رانت را می گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درباره صحت اعداد و ارقام تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: ما انچیزی را در مجلس به صورت علنی اعلام کردیم قبول داریم و مابقی را قبول نداریم.

وی تاکید کرد: مجلس به صورت کلی به موضوع تخلف شرکت فولاد مبارکه نگاه کرده است و البته این را هم باید بدانیم که این موارد اثبات نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: مجلس همواره یک کار تحقیقی و پژوهشی انجام می دهد و حکم صادر نمی کند که بگوید شخصی منابعی را به جیب زد و یا فردی رانتخوار است چراکه این موضوع در صلاحیت مجلس نیست و در صلاحیت دادگاه است.

عضو هئیت رئیسه تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در مجلس با بیان اینکه گروه تفحص کننده تاکید دارند که در شرکت فولاد مبارکه رانت و فساد رخ داده است، بیان کرد: البته این گروه تا حدودی هم تخلفات را درآورده اند البته ممکن است عکس این موضوع هم رخ دهد و کسانی که متهم هستند با ارائه اسنادی،قانونی بودن کار خودشان را ثابت کنند، با این تفاسیر که این موضوع در تشخیص دادگاه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعدادی که در زمینه رقم تخلفات شرکت فولاد مبارکه در فضای مجازی مطرح است مورد تایید هئیت تحقیق و تفحص نیست.


/ بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: