bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیرعامل اسبق منطقه آزاد کیش افزایش تعداد مناطق آزاد در کشور را در زمان کنونی نادرست قلمداد کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ جعفر آهنگران، مدیرعامل اسبق منطقه آزاد کیش در گفتگو با بازارنیوز در خصوص طرح افزایش مناطق آزاد در کشور اظهار کرد: به دلیل محدودیت منابع در کشور و لازمه مدیریت بهتر بر منابع، فعلا نباید تعداد این مناطق در کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: ابتدا باید مناطق آزاد موجود، با تمهیدات مدیریتی و امکانات مورد نیاز به موفقیت برسد و نتیاج آن را ببینیم تا بعد به سراغ مناطق جدید برویم.

آهنگران در خصوص اصلاح قوانین برای بهبود عملکرد مناطق آزاد، تاکید کرد: من با اصلاح قوانین به یک شرط موافقم؛ آن هم این که امتیازات و اختیارات مناطق آزاد بیشتر شود، نه این که آن را کم کنند. باید معافیت‌ها تمدید شود. شما نمی‌توانید منطقه آزاد داشته باشید، اما معافیت مالیاتی یا گمرکی را اعمال نکنید.

وی در پاسخ به این سوال که با اعمال معافیت‌ها ممکن است سواستفاده‌ها افزایش یابد، تصریح کرد: اگر مدیریت درستی در این مناطق اعمال و قانون به درستی اجرا شود، قطعا سواستفاده‌ها بسیار کم خواهد شد. نتایج این مدیریت صحیح و اعمال قوانین، می‌تواند برای سرزمین اصلی نتایج بسیار خوبی داشته باشد و این نتایج قابل استفاده برای کل کشور خواهد بود.

گفتنی است؛ طرح افزایش مناطق آزاد در کشور در دستور کار مجلس و دولت قرار داشت که روز گذشته اعلام شد نمایندگان کمیسیون اقتصادی با ۳ منطقه جدید مخالفت کردند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: