bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
مدودف به سران اتحادیه اروپا هشدار داد؛
رئیس‌جمهور سابق روسیه در پیامی به سران دولتی و دولت‌های اتحادیه اروپا و لحنی کنایه‌آمیز، پیش‌بینی کرد، قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال به ۵ هزار یورو می‌رسد.

قیمت گاز تا پایان سال میلادی به ۵ هزار یورو می‌رسد

به گزارش گروه بین الملل بازارنیوز،خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از راشاتودی روسیه نوشت: «دمیتری مدودف» رئیس جمهور پیشین روسیه پیش بینی کرد که قیمت گاز در اتحادیه اروپا سر به فلک بگذارد و تا پایان سال جاری به ۵۰۰۰ یورو برسد.


مدودف در کانال تلگرامی خود با مخاطب قرار دادن سران دولتی و دولت‌های اتحادیه اروپا نوشت: «با توجه به افزایش قیمت گاز به ۳ هزار و ۵۰۰ یورو به ازای هر هزار مترمکعب، من موظف هستم پیش بینی قیمت گاز تا پایان سال ۲۰۲۲ را به ۵ هزار یورو افزایش دهم.»


وی که در حال حاضر معاون شورای امنیت ملی روسیه است در پایان این پیام نوشته است: «با احترام بسیار»


مدودف، همراه با این پیش بینی غم انگیز، نقاشی از یک نقاش مدرن با نام «گاز در دوردست» (Farther Gas) به اشتراک گذاشته است. اوایل این هفته، مدودف پیش بینی کرده بود که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان امسال به ۴۰۰۰ یورو به ازای هر مترمکعب برسد.


این مقام روس قبلا پیش بینی کرده بود که با توقف مجوز ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۲ قیمت گاز در اتحادیه اروپا به ۲ هزار مترمکعب برسد. قیمت گاز در اتحادیه اروپا در روز جمعه به ازای هر هزار مترمکعب به ۳۵۰۰ دلار رسید که بالاترین رقم از سال ۱۹۹۶ به شمار می‌رود. افزایش هفتگی قیمت گاز نزدیک به ۱۰۰۰ دلار یا حدود ۴۰ درصد بوده است.


پیش از این نیز، رونالد اسمیت، کارشناس موسسه بی‌سی‌اس گلوبال مارکتز، گفته بود که در یک شرایط سخت - زمستان بسیار سرد و پایین آمدن ذخایر گازی اروپا - شاهد رسیدن قیمت گاز به ۵ هزار دلار به ازای هر هزار مترمکعب یا حتی بیشتر خواهیم بود؛ چراکه هیچ سوخت جایگزینی برای گاز وجود ندارد که بتواند وارد بازار شده و جلوی افزایش قیمت را بگیرد.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: