bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

ژل رویال برای پوست چه فوایدی دارد؟

پوست بزرگ‌ترین اندام بدن است که اهمیت ویژه‌ای در زیبایی دارد. این اندام برای خانم‌ها بسیار مهم است و آن‌ها می‌خواهند همیشه زیباترین پوست را به‌ویژه در قسمت صورت خود داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین رازهای زیبایی که محققان در طول سال‌ها به آن پی برده‌اند استفاده از ژل رویال برای سلامت پوست است.

خوردن رویال ژلی به زیبایی پوست کمک می‌کند، اما این ماده مغذی در بسیاری از محصولات آرایشی نیز وجود دارد. اخیراً یک مطالعه نشان داده است که رویال ژلی رطوبت پوست را افزایش می‌دهد. این موضوع به‌نوبه خود به درمان پوست خشک و آسیب‌دیده کمک می‌کند و پوست‌های دهیدراته را آب‌رسانی می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که رویال ژلی چیست و چه فوایدی برای پوست دارد ادامه این مطلب را بخوانید.

رویال ژلی چگونه به زیبایی پوست کمک می‌کند؟

همان‌طور که اشاره کردیم یک مطالعه نشان داده که رویال ژلی پوست را آب‌رسانی می‌کند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه 7 و 21 روز از کرم حاوی 10-HDA استفاده کردند و افزایش 28.8 و 60.4 درصدی را در شاخص هیدراتاسیون (آب‌رسانی) پوست تجربه کردند. 10-HDA ماده تشکیل­دهنده ژل رویال است که فواید زیادی برای پوست دارد.

این مطالعه همچنین نشان داد که ژل رویال باعث رشد سلول‌های جدید پوستی می‌شود. ژل رویال برای بازسازی سلول‌ها و بافت­ها و حتی درمان التهاب پوست (درماتیت) کاربرد دارد. پوست تقریباً در 30 روز می‌تواند خود را ترمیم و بازسازی کند. بنابراین اگر از رویال ژلی برای پوست استفاده می‌کنید باید بعد از تقریباً یک ماه متوجه تفاوت در پوست خود شوید. به این منظور قبل از استفاده از رویال ژلی از پوست خود عکس بگیرید و بعد از یک ماه پوست خود را با عکس مقایسه کنید تا متوجه تفاوت بشوید. البته بعد از یک ماه نباید مصرف را قطع کنید، بلکه بهتر است به استفاده از رویال ژلی ادامه دهید.

چگونه ژل رویال روند پیری پوست را کند می‌کند؟

با افزایش سن، فرآیند نوسازی و ترمیم سلول‌های پوست کند تر می‌شود و تأثیر کمتری هم دارد. همچنین میزان رطوبت طبیعی موجود در پوست کاهش می‌یابد. ازآنجایی‌که تولید کلاژن با افزایش سن کمتر می‌شود پوست نازک شده و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد.

اگر بتوانید تولید کلاژن را افزایش دهید، می‌توانید روند پیری پوست را کند کنید. ژل رویال حاوی مواد معدنی مانند سیلیکون است که منجر به افزایش تولید کلاژن می‌شود. همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خاصی مانند فلاونوئیدها، اسید نوکلئیک، اسید دکانوئیک، آنزیم‌ها و هورمون‌هایی دارد که بازسازی پوست را تسریع می‌کنند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی مانند B1، B2، B3، B5، B6، استیل کولین و زینک در رویال ژلی وجود دارند که برای سلامت پوست بسیار عالی هستند. مطالعات نشان می‌دهند که اسیدهای موجود در ژل رویال به تولید کلاژن و افزایش فواید آن برای پوست کمک می‌کنند.

ژل رویال برای پوست چه فوایدی دارد؟

 

محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید با رویال ژلی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای داشتن پوستی سالم و درخشان لازم است و ویتامین D بدن را نیز تأمین می‌کند. اما این‌طور نیست که بگوییم خیلی زیاد زیر نور خورشید قرار بگیرید. همان‌طور که احتمالاً میدانید اشعه خورشید برای پوست مضر هستند و چین‌وچروک و لک ایجاد می‌کنند. با مشاهده فواید رویال ژلی برای پوست دانشمندان ترغیب شدند تا اثرات محافظتی رویال ژلی را بررسی کنند. آن‌ها طی تحقیقات فراوان متوجه شدند که رویال ژلی می‌تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند.

در یک مطالعه دانشمندان اثرات ژل رویال را بر روی اشعه UVB خورشید موردبررسی قرار دادند. این اشعه علت اصلی پیری سریع پوست هستند. اساس مطالعه به این شکل بود که آن‌ها رویال ژلی را بر روی سلول‌های پوستی می‌زدند و آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار می‌دادند.

چیزی که آن‌ها دریافتند این بود که سلول‌های محافظت‌شده با ژل رویال و 10-HDA تولید پروکلاژن نوع I را افزایش داده‌اند. نتیجه این مطالعه نشان داد که ژل رویال باعث افزایش سلول‌های سالم و جدید پوستی می‌شود.

ارتباط عدم تعادل هورمونی و پوست

وقتی‌که هورمون‌ها در بدن تعادل نداشته باشند مشکلات پوستی ایجاد می‌شوند. عدم تعادل هورمونی بیشتر در دوران یائسگی ایجاد می‌شود. کاهش هورمون‌ها در این دوران معمولاً با مشکلات پوستی همراه است. استروژن پایین تغییرات قابل‌توجهی در پوست ایجاد می‌کند.

زنانی که عدم تعادل هورمونی دارند شرایط زیر را تجربه می‌کنند:

  • پوست آن‌ها خشک می‌شود و چین‌وچروک آن افزایش پیدا می‌کند؛
  • پوست درنتیجۀ تولید کلاژن کمتر شکننده‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و حالت شل و افتاده پیدا می‌کند؛
  • پوست رنگ‌پریده‌تر به نظر می‌رسد، زیرا کمبود استروژن باعث کاهش تعداد رگ‌های خونی در پوست می‌شود؛
  • یائسگی همچنین باعث کاهش سطح تستوسترون می‌شود، اما این هورمون به اندازه استروژن کاهش نمی‌یابد.

ژل رویال یک ماده مغذی و تقویت‌کننده برای هورمون‌ها است. ازآنجایی‌که هورمون‌های بدن انسان بسیار پیچیده هستند، ژل رویال باید حداقل به مدت 3 ماه مصرف شود تا هورمون‌ها به تعادل برسند.

نازک شدن مو به دلیل عدم تعادل هورمونی

موها بعد از یائسگی نازک می‌شوند. در برخی از زنان عوامل ژنتیکی هم می‌توانند موها را نازک کنند. عدم تعادل در سطح هورمون تیروئید و همچنین کاهش آهن در بدن می‌توانند بر حجم مو تأثیر بگذارند. اگر شما هم با این علائم درگیر هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا سطح هورمون‌ها و ویتامین‌های بدن شما را بررسی کند. استروژن مو را تشویق می‌کند تا در فاز رشد خود بماند. این موضوع را می‌توان در اواخر بارداری دید که موها به‌شدت ضخیم می‌شوند. بااین‌حال، پس از یائسگی مقدار استروژن در بدن کمتر می‌شود و فرد ریزش مو را تجربه می‌کند.

اما در این موارد کاربرد رویال ژلی چیست؟ این ماده در موارد نارسایی و تنبلی تخمدان و مشکلات دوران یائسگی کاربرد دارد، زیرا هورمون‌ها را متعادل می‌کند و باعث تولید هورمون‌های سالم و کارآمد می‌شود.

از زمان قدیم رویال ژلی به دلیل خواص ضد پیری مورداستفاده قرار می‌گرفت. این ماده روند پیری را به تعویق می‌اندازد و خاصیت ارتجاعی ذهن، شادابی روح و طراوت جسمی بدن را تا زمانی که امکان دارد حفظ می‌کند.

خواص درمانی رویال ژلی برای پوست و زیبایی

برای اینکه رویال ژلی بر روی زیبایی پوست شما تأثیر بگذارد باید حداقل به مدت 30 روز از آن استفاده کنید. با مصرف رویال ژلی نه‌تنها پوست شما درخشان ­تر می‌شود، بلکه لک‌های پوستی از بین می‌روند و با شروع افزایش سطح کلاژن پوستی سفت تر و اعتمادبه‌نفسی بیشتر را تجربه خواهید کرد. همین اعتمادبه‌نفس بالا استرس را کاهش می‌دهد که به‌خودی‌خود بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می‌کند. برای استفاده از رویال ژلی دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • کپسول ژل رویال: دو یا سه کپسول 1000 میلی‌گرمی را در روز به‌عنوان درمان خوراکی مشکلات پوستی مصرف کنید. به یاد داشته باشید که پوست یکی از اندام‌های بدن است و باید به‌صورت داخلی و موضعی از آن مراقبت کرد. با یک کپسول در روز به مدت یک هفته شروع کنید و اگر بدنتان نسبت به آن واکنشی نشان نداد مصرف خود را ادامه دهید.
  • کرم پوست رویال ژل: مرطوب‌کننده فعلی خود را با کرمی بر پایه ژل رویال جایگزین کنید. یکی از کرم‌های حاوی رویال ژلی کرم So Ho Mish Miracle Cream است که می‌توانید روزی دو بار از آن استفاده کنید.
  • صابون ژل رویال: بیشتر صابون‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که درواقع پوست را بیشتر خشک می‌کنند و به آن آسیب می‌رسانند. از صابونی استفاده کنید که 100 درصد طبیعی باشد و ترکیباتی مانند رویال ژلی داشته باشد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: