bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معمولا کسانی که مشغول قاچاق و فروش خارج از شبکه هستند، پس از اجرایی شدن قانون سامانه مودیان مالیاتی گرفتار می‌شوند، اما کسانی که عملکرد اقتصادی شفاف و سالمی دارند ابایی از اجرایی شدن این قانون ندارند.

مهدی طغیانی؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از سامانه مودیان مالیاتی و تاثیر آن بر عادلانه‌تر شدن اخذ مالیات‌ها اظهار کرد: معتقدم عادلانه شدن اخذ مالیالت‌ها در گروه الکترونیکی شدن فرآینده محاسبه و اخذ مالیات است، یعنی به جای اینکه مودی اظهارنامه بدهد، سامانه‌ها بر اساس رویداد‌های مالی که ایجاد شده است، میزان مالیالت اشخاص را جمع بندی کنند.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن محاسبه مالیات اشخاص به عدال و رعایت حقوق مردم نزدیک‌تر است، معتقم سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی به اعتقاد بنده یکی از قوانین پیشرو مجلس محسوب می‌شود، شاید سال‌ها از سطح قوانین مشابه خودش جلو‌تر باشد، مشابه این قانون در دنیا به صورت کاملا موفق در حال اجرا شدن است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این قانون کلیه رویداد‌های مودیان شفاف می‌شود، چه رویداد‌های مودیان در دستگاه‌های پز باشد و چه به صورت کارت به کارت باشد. البته سامانه مودیان مالیاتی به موجب قانون باید حساب‌های شخصی و تجاری اشخاص را از یک دیگر جدا کند و صرفا بر اساس حساب تجاری افراد مالیات را محاسبه کند که زیرساخت‌های این مهم را بانک مرکزی به موجب قانون در حال فراهم کردن است.


طغیانی در خصوص تعاریف حساب‌های شخصی و تجاری گفت: حساب شخصی حسابی است که ورودی معدود و محدود و خروجی زیاد داشته باشد، اما حساب تجاری حسابی است که ورودی زیاد و پرداخت‌های معدود و محدود داشته باشد، وقتی که حساب‌های افراد اینگونه شفاف شود عملا همه فعالیت‌های اقتصادی کشور شفاف خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک روی سکه قاچاق‌های در کشور مالی است، بیان کرد: معمولا کسانی که مشغول قاچاق و فروش خارج از شبکه هستند، پس از اجرایی شدن قانون سامانه مودیان مالیاتی گرفتار می‌شوند، اما کسانی که عملکرد اقتصادی شفاف و سالمی دارند و بیش از ۹۷ درصد فعلان اقتصادی را تشکیل می‌دهند ابایی از اجرایی شدن این قانون ندارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره اثر گذاری سامانه مودیان مالیاتی بر کنترل تورم تصریح کرد: قطعا سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی بر کنترل تورم اثرگذار است، ما هر میزان به سمت درآمد‌های ثابت و سالم مانند درآمد‌های مالیاتی حرکت کنیم در اصلاح ساختار اقتصادی کشور موفق‌تر عمل می‌کنیم.


/دانشجو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: